Prawo karne

20 kwietnia 2017 r.

Hanna Samson, Fot. Maksymilian Rigamonti

Hanna Samson: Patologia „dobrego domu”. Makabrę zasłaniano chrześcijańskimi wartościami [WYWIAD]20 kwietnia 2017 r.

- Proszę sobie wyobrazić, jaką siłę rażenia mogłyby mieć słowa Jarosława Kaczyńskiego potępiające przemoc domową. Zwłaszcza teraz, kiedy okazało się, że człowiek, który jeszcze do niedawna był w jego partii, to domowy terrorysta, bandyta, poniewierający, poniżający swoją żonę, znęcający się nad nią latami - stwierdza w wywiadzie z Magdaleną Rigamonti Hanna Samson, psycholożka, pisarka, publicystka. 

12 kwietnia 2017 r.

Sprawa łódzkiego punktu z dopalaczami to natomiast przykład immisji niematerialnej, która przede wszystkim negatywnie oddziałuje na ludzką psychikę

Kodeksem cywilnym w dopalacze? Ryzykowny pomysł12 kwietnia 2017 r.

Urzędnicy wyszukują coraz to nowe metody walki ze sprzedawcami dopalaczy. Najnowszy pomysł, autorstwa radców z łódzkiego magistratu, to sięgnięcie po przepisy kodeksu cywilnego dotyczące immisji, czyli pewnego legalnego działania właściciela nieruchomości, którego negatywne skutki są odczuwalne na sąsiednich posesjach (art. 144 k.c.). Korzystanie z nich może więc zostać w ten sposób utrudnione.

3 kwietnia 2017 r.

Sąd Najwyższy staje się dla prokuratora generalnego w istocie sądem trzeciej instancji. W ten sposób stopniowo PG, i podległa mu prokuratura, stają się superorganem

Prokurator generalny przegrywa w SN3 kwietnia 2017 r.

Sąd Najwyższy nie zgodził się z prokuratorem generalnym i uznał, że 25 lat pozbawienia wolności dla morderców z Rakowisk to kara wystarczająca (sygn. akt III KK 395/16). Wskazał przede wszystkim na młody wiek sprawców (oboje mieli w chwili popełnienia czynu po 18 lat) i stwierdził, że wymierzona im sankcja i tak będzie dla nich „psychologicznym dożywociem”.

14 marca 2017 r.

18 lutego 2017 roku w warszawskim Teatrze Powszechnym im. Zygmunta Hübnera odbyła się premiera spektaklu „Klątwa” na motywach dramatu Stanisława Wyspiańskiego w reżyserii kontrowersyjnego chorwackiego artysty Olivera Frljicia.

„Klątwa” w teatrze, czyli wolność artysty a wolność sumienia i wyznania14 marca 2017 r.

Grupą docelową „Klątwy” w Teatrze Powszechnym nie są osoby o dużej wrażliwości religijnej. Przedstawienie skierowane jest do osób bardziej tolerancyjnych, o mniejszej wrażliwości religijnej - o czym teatr wyraźnie poinformował w repertuarze i wydanym oświadczeniu, a to wskazuje, że zamiarem twórców nie było naruszenie uczuć religijnych innych osób, a jedynie przedstawienie ważkich społecznie spraw w sposób przyjęty przez danego reżysera.

Wyszukiwarka kancelarii

SzukajDodaj kancelarię

Reklama