1
Przypisują innym swoje obowiązki
Nigdy nie oferują swojego wsparcia i pomocy. Zamiast tego zostawiają pracowników z mnóstwem spraw, które sami rozpoczęli i które oni muszą dokończyć. Pracownicy, którzy lubią swoją pracę, są bardziej skłonni do angażowania się w prace zespołu i uczestniczenia w projektach innych.
ShutterStock
2
Ograniczają kontakty z współpracownikami do minimum
Pracownik utrzymuje dystans. „Small talk” w zasadzie nie istnieje. Na „dzień dobry” kontakt w zasadzie się kończy. Dlaczego powinno nas to niepokoić? Szef i pracownik nie muszą się przyjaźnić, współpracownicy też nie, ale dobre relacje są niezbędne dla komfortu pracy. Jeżeli nawet kurtuazyjne zachowania nagle zanikły, dla przełożonego powinien to być sygnał ostrzegawczy.
ShutterStock
3
Przychodząc do pracy zaczynają odliczać czas do wyjścia
Powinno to być alarmujące zwłaszcza jeżeli wcześniej pracownik wykonywał swoje zadania sumiennie i opuszczał biuro dopiero gdy udało mu się wszystko dopiąć. Być może stało się coś co negatywnie wpłynęło na jego motywację – atmosfera w pracy lub brak możliwości realizacji własnych pomysłów może być jednym z powodów
ShutterStock
4
Towarzystwo przełożonego ich stresuje
W obecności szefa są niespokojni, a ich pewność siebie zdaje się gdzieś wyparowywać.
– Zwykle takie zachowanie ma swoje podłoże w sposobie zarządzania, gdzie pracodawca traktuje podwładnych w sposób podmiotowy. Taki sposób zarządzania jest nie tylko niemoralny, ale i zdecydowanie nieefektywny, gdyż niezadowoleni pracownicy nie mają motywacji do pracy – mówi Michał Środa z GoWork.pl. Dobry szef zawsze stawia swój zespół na pierwszym miejscu, co automatycznie przekłada się także na wzrost ich zadowolenia i produktywności.
ShutterStock
5
Unikają przychodzenia do pracy
Ciągle dzwonią że są chorzy i nie mogą przyjść do pracy. W pracy wydają się być obojętni na wszystko co robią, nie wykazują żadnego entuzjazmu z otrzymywanych zadań. Taka postawa wyraźnie wskazuje na brak motywacji.
ShutterStock
6
Już ich nie ma
Każda odpowiedzialna firma powinna monitorować ilość składanych rezygnacji. Kiedy jeden pracownik decyduje się poinformować szefa o swoim odejściu, zwykle w kolejnym dojrzewa gotowość do zmiany. Zbyt duży współczynnik rotacji może zachwiać równowagą w firmie, ale jeżeli podwładni szanują swojego pracodawcę, będą skłonni do np. odłożenia momentu swojego odejścia na tyle, by spokojnie przekazać wszystkie swoje obowiązki i znaleźć godne następstwo.
ShutterStock