« Powrót do artykułu

Pudel w cieniu Pumy: "Pasożytnictwo" czy parodiowanie znaków towarowych

- Parodia czy pastisz znaków towarowych jako techniki naśladowcze nie są bynajmniej nowym zjawiskiem. Współcześnie w warunkach masowego obrotu towarowego ich „ofiarą” najczęściej padają globalne, popularne znaki towarowe. W praktyce stosowania prawa amerykańskiego znane spory na tym tle dotyczyły takich marek jak „Coca-Cola“, „Tommy Hilfiger“ czy „Barbie“ - zauważa dr Igor B. Nestoruk, radca prawny, adiunkt na Wydziale Prawa i Administracji UAM w Poznaniu.

Marka Polo i pastisz marki Polo

żródło: Inne

Marka Polo i pastisz marki Polo, źródło: http://curia.europa.eu/, kwiecień 2015 r. i źródło: United States Patent and Trademark Office, kwiecień 2015

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!