Przygotowana przez kancelarię Łaszczuk i Wspólnicy konferencja ma na celu w szczególności przybliżenie przedsiębiorcom z branży sprzedaży bezpośredniej przepisów nowej ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, która wejdzie w życie 25 grudnia 2014 r.

Konferencja odbędzie się 24 października 2014 r. w Zepter Business Center, przy ul. Domaniewskiej 37 w Warszawie.

Ustawa nakłada na przedsiębiorców nowe obowiązki w relacjach z konsumentami. Przedsiębiorcy zobowiązani będą w szczególności przekazywać konsumentom liczne informacje jeszcze przed zawarciem umowy. Najwięcej obowiązków zostanie nałożonych na przedsiębiorców zawierających z konsumentami umowy poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość.

Ustawa wydłuża termin na skorzystanie przez konsumenta z prawa do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość. Ponadto, zmianie ulegają zasady korzystania z tego prawa.

Oprócz zmian w przepisach dotyczących umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość, przedstawione zostaną nowe przepisy modyfikujące odpowiedzialność przedsiębiorcy za wady produktów sprzedawanych konsumentom, a także nowe zasady udzielania gwarancji.

W ramach konferencji omówione zostaną podstawowe obowiązki związane z przetwarzaniem danych osobowych przez przedsiębiorców z branży sprzedaży bezpośredniej, w szczególności: rejestracji zbiorów danych osobowych, zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa przetwarzanym danym i informowania osób, których dane dotyczą, o sposobie i zakresie przetwarzania.

Ostatnim z tematów przedstawionych na konferencji będą zagadnienia podatkowe, które najczęściej poruszane są przez przedsiębiorców z branży sprzedaży bezpośredniej. Omówione zostaną możliwe zwolnienia z obowiązku korzystania z kas rejestrujących, przyjrzymy się projektowi najnowszego rozporządzenia w sprawie kas rejestrujących na lata 2015-2016 oraz nawiążemy do zmian w podatku VAT obowiązujących od 1 stycznia 2014 r., które mogły mieć wpływ na branżę sprzedaży bezpośredniej.

Szczegółowy program konferencji i formularz zgłoszeniowy są dostępne na stronie internetowej kancelarii Łaszczuk i Wspólnicy.

Udział w konferencji jest płatny:

• członkowie Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej: 100 zł + VAT (123 zł),

• pozostali uczestnicy: 200 zł + VAT (246 zł).

Źródło:Kancelaria Łaszczuk i Wspólnicy