Kilkadziesiąt spotów w telewizjach informacyjnych, plakaty, reklamy w prasie, klipy w radiu i mediach społecznościowych – tak swój zawód promuje samorząd radcowski.
Nie jest to pierwsza tego typu akcja Krajowej Rady Radców Prawnych (KRRP), jednak jak dotąd – najszerzej zakrojona. W 2017 r. materiały promocyjne emitowano tylko w TVN24, a rok później – również w innych telewizjach informacyjnych. Tegoroczna kampania ma już charakter multimedialny – użyte w niej zostaną nie tylko tradycyjne środki masowego przekazu, lecz także nowe kanały, np. facebookowe strony Krajowej Izby Radców Prawnych (KIRP) oraz regionalnych izb.
– Jak wynika z badań, świadomość prawna i chęć korzystania z pomocy prawnika w sytuacji kryzysowej ciągle jest zbyt niska – mówi Maciej Bobrowicz, prezes Krajowej Rady Radców Prawnych. Wyjaśnia, że za pomocą kampanii KRRP edukuje odbiorców, w jakich przykładowych sytuacjach może pomóc radca prawny.
To właśnie konkretne sytuacje klientów będą motywem przewodnim kampanii. W filmikach, spotach radiowych i na plakatach pojawią się historie kwiaciarki, której radca pomógł przy rozwodzie, przedsiębiorcy, który dzięki analizie umowy przez radcę prawnego uniknął bankructwa, pracownicy, która po zasięgnięciu porady u radcy odzyskała pieniądze od nierzetelnego pracodawcy, a także młodego człowieka, którego radca prawny bronił w sprawie karnej.
– Historie pomocy naszym klientom nie tylko stały się osnową kampanii promocyjnej. Pomagamy ludziom codziennie na salach sądowych, w kancelariach. Doradzamy w sprawach rodzinnych, majątkowych i karnych. O tym właśnie jest nasza kampania – podkreśla Maciej Bobrowicz.
Prócz pokazania kompetencji radców prawnych akcja ma też na celu przekonanie Polaków, że korzystanie z usług prawników jest niezbędne w wielu konfliktowych sytuacjach życia codziennego i że jest to skuteczniejsze niż próby radzenia sobie z tymi problemami samodzielnie.
Jak podkreśla Grzegorz Furgał, dyrektor biura prasowego KIRP, kampania nie jest odpowiedzią na rozpoczętą niedawno akcję promocyjną adwokatury „Adwokat w każdym przypadku”. – Termin został wybrany już w zeszłym roku, poprzednie kampanie radców prawnych również startowały po wakacjach, gdyż jest to dobry moment, bo wiele osób wraca do pracy po urlopach – tłumaczy Grzegorz Furgał.