« Powrót do artykułu

Czy chatboty powinny przestrzegać RODO?

Coraz więcej firm umieszcza na swoich stronach internetowych czy profilach w portalach społecznościowych chatboty – programy nazwane często wirtualnymi asystentami czy doradcami. Przedsiębiorcy zastanawiają się, czy umieszczając taki program na swojej stronie, powinni spełnić wymogi związane z RODO. Powstają przy tym wątpliwości, czy w takiej sytuacji dochodzi do przetwarzania danych. A jeżeli tak, to czy trzeba uzyskać zgodę korzystającego? O czym trzeba go poinformować? Kto wreszcie jest administratorem? Czy firma, która chatbota zamówiła, czy ta, która prowadzi obsługę? Jak prawidłowo spełnić obowiązki informacyjne?

smartfon, telefon, internet

żródło: ShutterStock

Chatboty są programami komputerowymi, które w sposób zautomatyzowany odpowiadają na pytania zadane przez użytkowników.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Komentarze (2)

  • Dawid Pacha - założyciel w Messengerfox.me(2018-09-14 13:21) Zgłoś naruszenie 10

    Temat artykułu jest bardzo istotny. Pochyliliśmy się w MessengerFox nad tym tematem razem z kancelarią Maruta Wachta w maju tego roku. Zapraszam do pełnej wersji raportu: raportu: https://drive.google.com/file/d/1og38RWBhANVoofTNYh6H5Su66EtUVymC/view?usp=sharing

    Odpowiedz
  • Tom Horecki - chatbot.HR by Wandlee(2018-09-14 13:50) Zgłoś naruszenie 00

    Nie tylko powinny ale wręcz muszą dziąłąc zgodnie z RODO/GDPR! Zaparaszam do lektury: Jak z chatbotem nie bać się RODO? opracowanej przez kancelarię prawnej EDGE Wieczorek https://medium.com/wandlee/jak-z-chatbotem-nie-ba%C4%87-si%C4%99-rodo-17b04c771ff0

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!