statystyki

Zaprzestanie naruszania nie kończy złej konkurencji

28.06.2016, 09:24; Aktualizacja: 28.06.2016, 11:01
Sąd Apelacyjny zakazał pozwanej rozpowszechniania ulotek, plakatów i transparentów zawierających oznaczenie firmy powódki.

Sąd Apelacyjny zakazał pozwanej rozpowszechniania ulotek, plakatów i transparentów zawierających oznaczenie firmy powódki.źródło: ShutterStock

TEZA: Podejmowanie działań skierowanych do klientów innego przedsiębiorcy ze wskazaniem jego firmy i propozycją przejścia do firmy oferenta niezależnie od propozycji rabatów stanowi czyn nieuczciwej konkurencji.

Reklama


Reklama


Sygn. akt II I ACa 1823/15, WYROK SĄDU APELACYJNEGO W KRAKOWIE z 12 kwietnia 2016 r.

STAN FAKTYCZNY

E.D., prowadząca działalność gospodarczą jako Firma Handlowo-Usługowa, wniosła pozew wobec spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Domagała się orzeczenia wobec pozwanej zakazu rozpowszechniania ulotek, plakatów i transparentów oraz stosowania reklamy zawierającej oznaczenie przedsiębiorstwa, nakłaniającej klientów do zmiany dostawcy usług. Powódka w ramach działalności świadczyła usługi telekomunikacyjne (dostarczanie usługi telewizji kablowej i internetu) na terenie G. Z kolei pozwana – oferowała m.in. usługi internetu, telefonu i TV. W ulotkach reklamowych nakłaniała do rozwiązania umów zawartych z powódką i zawierania nowych.


Pozostało jeszcze 68% treści

PROMOCJA
Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc już od 33,00 złZamów abonament

Przeczytaj artykuł
Koszt SMS-a 2,46 złZapłać sms-emMasz już kod?
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Prawo na co dzień

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

SzukajDodaj kancelarię

Polecane

Reklama