statystyki

Bobrowicz: Zbiegowisko zwane debatą

autor: Maciej Bobrowicz29.03.2016, 09:13; Aktualizacja: 29.03.2016, 10:19

Na suchość oka, na hemoroidy, na kaszel suchy i mokry, na zespół niespokojnych nóg. Reklamy telewizyjne. Mają nakłaniać do zakupu towarów o magicznych właściwościach – piorących, leczących, jeżdżących czy też niesłychanie usprawniających nam życie.

Reklama


Reklama


Reklamy mówią „jestem lepszy, kup mnie”. Czy ktoś w nie wierzy? Czy przekazują prawdę, czy też raczej są subtelnym oszustwem i manipulacją? Nawet sądy stwierdzają w swoich wyrokach, że nie należy w nie bezgranicznie wierzyć, a raczej traktować z przymrużeniem oka. Nie wierzymy więc, ale jednak, gdy pojawiamy się w aptece, to prosimy o ten znany z telewizyjnych i radiowych spotów specyfik, który pomaga walczyć z zespołem niespokojnych nóg (cokolwiek miałoby to oznaczać).

Uczestnicy telewizyjnych rozmów przy kawie czy herbacie – zarówno tych porannych, jak i popołudniowych – dawno przestali udawać, że biorą udział w jakiejś debacie. Bo przecież profesjonalna debata przez duże „D” charakteryzuje się m.in. przestrzeganiem zasady nieprzerywania sobie nawzajem, krytyką wypowiedzi, a nie uczestnika, szacunkiem dla współdebatujących.

Telewizyjne debaty, zwłaszcza te z udziałem polityków, przypominają raczej ring. Gdy zastanowić się, co jest ich celem, na pewno nie jest nim merytoryczna rozmowa. Dla stacji telewizyjnej to świetny sposób na zwiększenie oglądalności – nikt nie będzie przecież oglądał VIP-ów, którzy spokojnie wymieniają argumenty i prawią sobie uprzejmości. Dla dziennikarza telewizyjnego to sposób na budowę swojej pozycji. Dla bokserów biorących udział w „debacie” to szansa na przyciągnięcie uwagi widzów i sprzedaż swojego politycznego towaru.


Pozostało jeszcze 70% treści

PROMOCJA
Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc już od 33,00 złZamów abonament

Przeczytaj artykuł
Koszt SMS-a 2,46 złZapłać sms-emMasz już kod?
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Prawo na co dzień

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

SzukajDodaj kancelarię

Polecane

Reklama