1 marca wystartuje trzyletni kontrakt Poczty Polskiej na obsługę korespondencji sądowej.

1 marca 2016 r. to będzie dobry dzień dla polskiego sądownictwa i Poczty Polskiej. Obsługa tego wrażliwego obszaru funkcjonowania państwa wraca do narodowego operatora – powiedział Łukasz Kulesza, dyrektor biura rozwoju usług finansowych. Przez ostatnie dwa lata listy z sądów dostarczała bowiem prywatna Polska Grupa Pocztowa, powiązana z InPostem.

Od listopada firma testuje też aplikację „Mobilny Listonosz”, która będzie wykorzystywana na potrzeby obsługi sądowej korespondencji. Jak zapewnia operator jest ona przystosowana do wymogów Ministerstwa Sprawiedliwości dotyczących Elektronicznego Potwierdzania Odbioru (EPO). Aplikacja będzie zainstalowana na tabletach i smartfonach, które będą mieć listonosze.

Poczta Polska szacuje, że w ciągu trzech lat obowiązywania kontraktu dostarczy m.in. ponad 170 mln listów poleconych nadanych przez sądy.

W marcu już 75 proc. kodów adresowych w Polsce będzie obsługiwanych z wykorzystaniem tabletów i "Mobilnego Listonosza". Do końca sierpnia usługa EPO ma być zapewniona na obszarze 100 proc. kodów adresowych.

PS