statystyki

Zbytnia zachłanność przedsiębiorcy może oznaczać, że nic nie dostanie

autor: Sławomir Wikariak06.10.2015, 16:00
Pieniądze

Odwołując się do orzecznictwa Sądu Najwyższego (wyrok z 9 kwietnia 2015 r., III SK 47/14), przypomniał, że postanowienia wzorców umownych uznaje się za niedozwolone nie z powodu ich sprzeczności z prawem, lecz z powodu niesprawiedliwego ukształtowania praw i obowiązków konsumentów w ramach swobody kontraktowej.źródło: ShutterStock

Firma, która w umowie z klientami próbuje zbyt mocno zabezpieczyć swój interes, może na tym ostatecznie stracić. Zawyżona kara przestaje bowiem obowiązywać – uznał sąd.

Reklama


Reklama


Klientka wykupiła w telewizji kablowej dostępy do internetu i platformy cyfrowej oraz usługę telefoniczną. W ramach umowy podłączono do jej domu nowy kabel. Jako że trwała promocja, pobrano symboliczną opłatę. Firma zyskiwała klientkę na dwa lata – na tyle zawierana była umowa – i rabat miała sobie zrekompensować w stałym abonamencie. Gdyby konsumentka zerwała umowę przed upływem terminu, miała zapłacić karę umowną.

W trakcie wykonywania usługi zaczął jednak szwankować dekoder klientki. Ta nie dała usługodawcy szansy na uwzględnienie reklamacji, lecz jednostronnie wypowiedziała umowę. Firma zażądała zapłaty kary. Ostatecznie spór trafił do sądu.


Pozostało jeszcze 70% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 89,90 zł
Zamów abonament

Mam już kod SMS
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

p »

Prawo na co dzień

p »

Galerie

p »

Wyszukiwarka kancelarii

SzukajDodaj kancelarię

Polecane

Reklama