statystyki

Umowa o odbiór odpadów obowiązuje, a tu zmienia się prawo miejscowe

autor: Jadwiga Sołtysek, Tomasz Srokosz09.09.2015, 08:47; Aktualizacja: 09.09.2015, 12:48
Śmieci

Śmieciźródło: ShutterStock

? OPIS SYTUACJI: W 2013 r. spółka komunalna, której jedynym wspólnikiem jest gmina, ogłosiła przetarg nieograniczony na świadczenie usług odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie gminy. Szczegółowe warunki udziału we wskazanym postępowaniu przetargowym, a także zasady realizacji objętych nim usług przez podmiot, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, określono w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a także w załącznikach do SIWZ. W wyniku przetargu wyłoniony został wykonawca, z którym zawarto umowę.

Reklama


Reklama


Jej przedmiotem było świadczenie usług odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. W dokumentach przetargowych wskazano w szczególności, że wykonawca, z którym podpisano umowę w sprawie zamówienia publicznego, jest zobligowany przystąpić do realizacji usług odbioru i zagospodarowania odpadów od 1 lipca 2013 r. W SIWZ wskazano także częstotliwość, z jaką wykonawca miał realizować usługę odbioru odpadów komunalnych. Zmieszane odpady miały być odbierane raz na dwa tygodnie, a selektywnie zbierane, papier oraz szkło – nie rzadziej niż raz w miesiącu. Postanowienia SIWZ w kwestii częstotliwości odbioru były tożsame z postanowieniami uchwały rady miejskiej w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w gminie i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi (dalej: uchwała nr 1). Podczas obowiązywania umowy Rada Miejska podjęła kolejną uchwałę: selektywnie zbierane odpady – jeden raz w tygodniu, papier oraz szkło – nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie. W związku ze zmianą uchwały nr 1 zamawiający wezwał wykonawcę do kontynuowania odbioru odpadów z nieruchomości położonych na terenie gminy ze zwiększoną częstotliwością, stosownie do treści uchwały nr 2. W odpowiedzi na ww. wezwanie wykonawca zwrócił się o zwiększenie wynagrodzenia za świadczone na rzecz mieszkańców usługi. Zwiększenie częstotliwości odbioru odpadów generowało bowiem wyższe koszty świadczenia usług (m.in. kosztów paliwa, kosztów związanych z zatrudnieniem dodatkowych pracowników). W zaistniałej sytuacji burmistrz zaprosił zainteresowane strony na spotkanie.


Pozostało jeszcze 90% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 89,90 zł
Zamów abonament

Mam już kod SMS
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Prawo na co dzień

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

SzukajDodaj kancelarię

Polecane

Reklama