Widzowie niektórych kanałów kablowych mieli niedawno szansę obejrzeć 10-sekundowe spoty promujące zawód radcy prawnego.

Jak podkreśla sekretarz Krajowej Rady Radców Prawnych Barbara Kras, samorząd radcowski po raz pierwszy w historii zdecydował się na tak szeroko zakrojoną kampanię promocyjną w telewizji. Trwała ona dwa tygodnie, a krótkie spoty – animacje pojawiły się m.in. w stacji Polsat News, BBC Lifestyle, CBS Europe i kilku kanałach sportowych. Prócz tego w czerwcu na nośnikach reklamowych usytułowanych w pobliżu siedzib sądów okręgowych na terenie całego kraju umieszczone zostały plakaty z postacią w todze z niebieskim żabotem i hasłem „Radca Prawny. Pomoc Obrona Zaufanie” (patrz zdjęcia). Billboardy będą eksponowane do września.

Kampania KRRP / Media

Bieżące działania są elementem kampanii, którą władze krajowe samorządu prowadzą od kilku lat i która, w założeniu, ma promować zawód radcy w związku z uzyskaniem przez osoby wykonujące tę profesję możliwości obron karnych oraz w związku z pracami nad ustawą o nieodpłatnej pomocy prawnej. Od strony wizualnej zawieszone niedawno billboardy nawiązują do tych wykorzystywanych w 2014 r.

Na pytanie o to, czy nowa odsłona kampania KRRP została w jakiś sposób zgrana lub powiązana z zakrojoną na szeroką skalę, trwającą właśnie akcją stołecznej OIRP, mec. Barbara Kras odpowiedziała nam, iż lokalne przedsięwzięcia poszczególnych izb „ stanowią dopełnienie kampanii centralnej”.

Komentarz redaktor Ewy Szadkowskiej czytaj TUTAJ.

ESZA