Kolejny etap prowadzonej przez stołeczną OIRP kampanii wizerunkowej przyniósł pewną niespodziankę.

Są nią niecodzienne plakaty, które – podobnie jak eksponowane od listopada 2014 r. bilbordy i reklamy – zachęcają do korzystania z usług profesjonalnych prawników i uświadamiają obywatelom, że od 1 lipca radcowie zyskują nowe uprawnienia. Tym razem przekaz został wzmocniony przez wykorzystanie... rysunków. Sympatyczne scenki, które przykuwają wzrok i nie przytłaczają prawniczym klimatem można już zobaczyć na citylightach na ulicach Warszawy. Na obrazkach dominują odcienie szarości lekko tylko przełamanej niebieskimi detelami (takimi jak, rzecz jasna, żaboty przy togach).

Postanowiliśmy odejść od utartych schematów polegających na wykorzystaniu typowego zdjęcia prawnika z kodeksami pod pachą. Technika „kreski” pozwala na zdecydowanie więcej niż typowa fotografia – tłumaczy Włodzimierz Chróścik, dziekan rady OIRP w Warszawie. I dodaje, że plakaty pokazują radcę prawnego w najbardziej naturalnych dla niego sytuacjach zawodowych.

Radcowie „jak malowani” są kolejnym – po osławionych sowach i sępach katowickich adwokatów – przykładem na to, że lokalne izby prawniczych samorządów zawodowych szukają oryginalnych pomysłów na promocję i ocieplenie wizerunku swoich członków. Przykładem, dodajmy, zdecydowanie bardziej udanym.

ESZA