statystyki

Ochrona konsumentów kosztem zachowania prywatności

autor: Małgorzata Kryszkiewicz08.05.2015, 08:30; Aktualizacja: 08.05.2015, 09:11

Zakaz oferowania konsumentom usług finansowych, które nie odpowiadają ich potrzebom, może prowadzić do dyskryminowania klientów banków np. ze względu na wiek – ostrzega fundacja Panoptykon.

Reklama


Reklama


Teza ta znalazła się w opinii na temat projektu nowelizacji ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Wprowadzi on nowy typ praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów: polegać ma ona na oferowaniu klientom produktów finansowych niedostosowanych do ich potrzeb, ustalonych z uwzględnieniem ich wieku, stanu zdrowia, wiedzy i doświadczenia w obszarze usług finansowych, sytuacji materialnej, a nawet charakteru. Panoptykon, choć uważa tę propozycję za cenną, to jednak zaznacza, że budzi ona wątpliwości z perspektywy ochrony danych osobowych. Wskazuje, że z przepisu nie wynika, kiedy dokładnie i na jakiej podstawie ma być weryfikowane, czy dana usługa nie odpowiada potrzebom konsumenta.

„Obawiamy się, że przy tak otwartej konstrukcji przepisu instytucje oferujące usługi finansowe będą wykorzystywały prawne ryzyko związane z ewentualnymi roszczeniami ze strony klientów jako pretekst do zbierania dodatkowych danych, w tym danych wrażliwych” – ostrzega Panoptykon.


Pozostało jeszcze 42% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 89,90 zł
Zamów abonament

Mam już kod SMS
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Prawo na co dzień

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

SzukajDodaj kancelarię

Polecane

Reklama