statystyki

Reklamacja uszkodzonej przesyłki wymaga działania klienta

autor: Adam Puchacz31.03.2015, 09:42; Aktualizacja: 31.03.2015, 09:57

To sam przewoźnik powinien w pierwszej kolejności protokolarnie stwierdzić stan paczki przed jej wydaniem. Jeśli tego nie zrobi – obowiązek taki spoczywa na adresacie z chwilą odbioru.

Reklama


Reklama


Prowadzę sklep internetowy. Korzystam z usług firmy kurierskiej. Niekiedy zdarza się, że po otwarciu paczki klienci stwierdzają, iż towar jest uszkodzony, i zgłaszają reklamację. Dlatego po otrzymaniu reklamacji od klienta zgłaszam firmie kurierskiej uszkodzenie przesyłki podczas transportu. Ta jednak rozpatruje reklamacje negatywnie lub je ignoruje, nie udzielając odpowiedzi przez kilka tygodni, a nawet miesięcy. Co powinienem zrobić w takiej sytuacji?

W kontaktach z firmami kurierskimi problem występuje bardzo często, ponieważ przepisy dotyczące sprawdzania stanu przesyłki stawiają te podmioty w uprzywilejowanej pozycji – zarówno wobec odbiorcy, jak i nadawcy przesyłki. Jednak przedsiębiorca nie jest na straconej pozycji. Zgodnie z przepisami ustawy z 15 listopada 1984 r. – Prawo przewozowe (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 1173 ze zm.) w przypadku wystąpienia szkody w przesyłce to sam przewoźnik powinien w pierwszej kolejności protokolarnie stwierdzić stan przesyłki przed jej wydaniem. Jeśli tego nie uczyni, to obowiązek ten spoczywa z chwilą wydania przesyłki na jej odbiorcy, czyli kliencie. Już po przyjęciu paczki zgłaszane mogą być wyłącznie ubytki lub uszkodzenia, których nie dało się zauważyć z zewnątrz. Dla zachowania swoich uprawnień konieczne jest wówczas zgłoszenie przez odbiorcę szkody niezwłocznie po jej zauważeniu, lecz nie później niż w terminie 7 dni od daty odbioru. W zgłoszeniu pisemnym należy zażądać protokolarnego ustalenia stanu przesyłki przez przewoźnika.


Pozostało jeszcze 60% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 89,90 zł
Zamów abonament

Mam już kod SMS
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Prawo na co dzień

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

SzukajDodaj kancelarię

Polecane

Reklama