statystyki

Co wolno w reklamie?

autor: Dominika Bychawska-Siniarska27.03.2015, 08:58; Aktualizacja: 27.03.2015, 10:06
p

Trybunał Federalny stwierdził, że treści zawarte w reklamie wpisywały się w debatę publiczną, granice wolności słowa nie zostały przekroczone, muzyk zaś nie zasługuje na ochronę.źródło: ShutterStock

Dieter Bohlen jest muzykiem i producentem artystycznym (sławę zyskał jako członek zespołu Modern Talking). W 2003 r. wydał książkę „Za kulisami”, która stała się podstawą kilku postępowań sądowych. W ich wyniku usunięto z publikacji obszerne fragmenty. W tym samym roku, w tygodniku „Der Spiegel” i dzienniku „Bild”, na zlecenie British American Tobacco ukazała się reklama papierosów.

Reklama


Reklama


Przedstawiała dwie paczki papierosów, z których na jednej leżał zapalony papieros. Czarny marker zwracał się do niego: „Drogi Dieter, popatrz, jak łatwo się pisze dobre książki”. Na wniosek Bohlena spółka zobowiązała się do wstrzymania kampanii reklamowej i do nierozpowszechniania obrazka na przyszłość. Odmówiła jednak zapłacenia artyście 100 tys. euro w związku z wykorzystaniem jego imienia bez jego zgody.


Pozostało jeszcze 73% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 89,90 zł
Zamów abonament

Mam już kod SMS
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

p »

Prawo na co dzień

p »

Galerie

p »

Wyszukiwarka kancelarii

SzukajDodaj kancelarię

Polecane

Reklama