statystyki

Publikacje bez właściwego określenia autora należy wycofać

autor: Emilia Świętochowska16.05.2014, 08:47; Aktualizacja: 16.05.2014, 08:56

Rozpowszechnianie materiałów promocyjnych i edukacyjnych z nieprawidłowym oznaczeniem twórcy, nawet jeśli on sam nie sprzeciwił się pominięciu swojego nazwiska, stanowi naruszenie prawa autorskiego – orzekł Sąd Apelacyjny w Białymstoku.

Reklama


Wyrok dotyczył sporu między jednym z miejskich muzeów a zatrudnioną tam w dziale wystaw i wydawnictw M.M. Kobieta w ramach swoich obowiązków opracowała i zrealizowała m.in. koncepcję konkursu fotograficznego, projektu edukacyjnego oraz konspektu przewodnika po ekspozycji muzeum skierowanego do dzieci. To ona składała wnioski o dofinansowanie, koordynowała organizację poszczególnych działań, kontaktowała się z instytucjami partnerskimi oraz przygotowała materiały promocyjne. Swoje inicjatywy konsultowała z dyrektorem instytucji i zespołem działu wystaw i wydawnictw, na którego pomoc mogła liczyć przy wdrażaniu projektów. Tym niemniej w materiałach promocyjnych wydanych przez muzeum nazwisko M. M. jako pomysłodawcy i autorki projektów nigdzie się nie pojawiło. Kobieta została tylko wymieniona jako jedna z autorek tekstów i zdjęć. W stopce redakcyjnej przewodnika edukacyjnego dla dzieci znalazło się natomiast oznaczenie „Przygotowanie zeszytu: A. M., M. M., B. M.”. Nie ma tam za to informacji, że to właśnie M.M. jest autorką publikacji.


Pozostało jeszcze 78% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

SzukajDodaj kancelarię

Polecane

Reklama