Reklama porównawcza, product placement, reklama w Internecie to tematyka kongresu, który odbędzie się w dniu 24 maja 2011 roku w Hotelu Marriott w Warszawie.

PROGRAM:

9:30 Rejestracja

PRODUCT PLACEMENT

10:00 – 10:45 Uwarunkowania prawne product placement

  • Product placement w nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji
  • Warunki legalności lokowania produktu
  • Znak towarowy w product placement – swój i cudzy
  • Lokowanie produktu – prawo i praktyka innych krajów europejskich

Mariusz Kondrat – Kancelaria Prawno-Patentowa KONDRAT

10:45 – 11:30 Product placement – aspekty praktyczne

  • Product placement w filmie, telewizji i Internecie
  • Różnice w cyklach produkcyjnych (film, serial, "webizod")
  • Mechanizmy funkcjonowania product placement w produkcjach audiowizualnych
  • Sposób prezentacji produktów (usługa / produkt)
  • Integracja brandu – dlaczego warto?

Kamil Przełęcki – AGORA S. A.

11:30 – 11:45 Przerwa kawowa

REKLAMA PORÓWNAWCZA

11:45 – 12:30 Warunki dopuszczalności reklamy porównawczej. Orzecznictwo Trybunału Sprawiedliwości.

  • Reklama porównawcza - podstawowe zasady
  • Reklama superlatywna
  • Obiektywne porównanie istotnej cechy/produktów substytucyjnych
  • Weryfikacja informacji zawartych w reklamie
  • Imitacja, użycie cudzego znaku, korzystanie z renomy konkurenta
  • Dyskredytacja konkurenta

Andrzej Springer – Kancelaria Prawna Bartkowiak Wojciechowski Wawrzynowicz Springer Sp.j.

12:30 – 13:15 Reklama porównawcza – case study

  • Jak rozpoznać reklamę porównawczą
  • Wprowadzenie w błąd
  • Najczęstszy problem: wymóg obiektywnego porównania istotnej i sprawdzalnej cechy
  • Korzystanie z cudzej renomy - czy zawsze nieuczciwe?
  • Dyskredytacja konkurenta – granice dopuszczalnej krytyki

Michał Strzelecki – P4 Sp. z o.o. (PLAY)

13:15 – 14:15 Lunch

REKLAMA W INTERNECIE

14:15 – 15:15 Ochrona znaków towarowych w Internecie

  • Urzeczenie TS w sprawie GOOGLE
  • Domeny internetowe / piractwo domenowe
  • Użycie cudzego znaku towarowego w treści strony internetowej

Krystian Kielar –Kancelaria Prawno-Patentowa KONDRAT

15:15 – 16:00 E-marketing i mobilne rozwiązania

  • Reklamowe szaleństwa w Sieci - czyli: wszystko można?
  • Co się zmieniło w podejściu do rzekomej anonimowości w Internecie?
  • Prawo, a Internet. Dziki Zachód?
  • Ogrom narzędzi internetowych i kłopoty z interpretacjami prawnymi
  • Case'y czyli "co wolno Wojewodzie"Szacunek dla prawa, a reklamowe realia.

Bartłomiej Juszczyk – Agencja Marketingu Zintegrowanego Grupa Adweb

16:00 Zakończenie