Reklama porównawcza, product placement, reklama w Internecie to tematyka kongresu, który odbędzie się w dniu 24 maja 2011 roku w Hotelu Marriott w Warszawie.
PROGRAM:
9:30 Rejestracja
PRODUCT PLACEMENT
10:00 – 10:45 Uwarunkowania prawne product placement
- Product placement w nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji
- Warunki legalności lokowania produktu
- Znak towarowy w product placement – swój i cudzy
- Lokowanie produktu – prawo i praktyka innych krajów europejskich
Mariusz Kondrat – Kancelaria Prawno-Patentowa KONDRAT
10:45 – 11:30 Product placement – aspekty praktyczne
- Product placement w filmie, telewizji i Internecie
- Różnice w cyklach produkcyjnych (film, serial, "webizod")
- Mechanizmy funkcjonowania product placement w produkcjach audiowizualnych
- Sposób prezentacji produktów (usługa / produkt)
- Integracja brandu – dlaczego warto?
Kamil Przełęcki – AGORA S. A.
11:30 – 11:45 Przerwa kawowa
REKLAMA PORÓWNAWCZA
11:45 – 12:30 Warunki dopuszczalności reklamy porównawczej. Orzecznictwo Trybunału Sprawiedliwości.
- Reklama porównawcza - podstawowe zasady
- Reklama superlatywna
- Obiektywne porównanie istotnej cechy/produktów substytucyjnych
- Weryfikacja informacji zawartych w reklamie
- Imitacja, użycie cudzego znaku, korzystanie z renomy konkurenta
- Dyskredytacja konkurenta
Andrzej Springer – Kancelaria Prawna Bartkowiak Wojciechowski Wawrzynowicz Springer Sp.j.
12:30 – 13:15 Reklama porównawcza – case study
- Jak rozpoznać reklamę porównawczą
- Wprowadzenie w błąd
- Najczęstszy problem: wymóg obiektywnego porównania istotnej i sprawdzalnej cechy
- Korzystanie z cudzej renomy - czy zawsze nieuczciwe?
- Dyskredytacja konkurenta – granice dopuszczalnej krytyki
Michał Strzelecki – P4 Sp. z o.o. (PLAY)
13:15 – 14:15 Lunch
REKLAMA W INTERNECIE
14:15 – 15:15 Ochrona znaków towarowych w Internecie
- Urzeczenie TS w sprawie GOOGLE
- Domeny internetowe / piractwo domenowe
- Użycie cudzego znaku towarowego w treści strony internetowej
Krystian Kielar –Kancelaria Prawno-Patentowa KONDRAT
15:15 – 16:00 E-marketing i mobilne rozwiązania
- Reklamowe szaleństwa w Sieci - czyli: wszystko można?
- Co się zmieniło w podejściu do rzekomej anonimowości w Internecie?
- Prawo, a Internet. Dziki Zachód?
- Ogrom narzędzi internetowych i kłopoty z interpretacjami prawnymi
- Case'y czyli "co wolno Wojewodzie"Szacunek dla prawa, a reklamowe realia.
Bartłomiej Juszczyk – Agencja Marketingu Zintegrowanego Grupa Adweb
16:00 Zakończenie