Konferencja „In-house prawnik, doradca, partner, manager. Efektywny dział prawny w firmie” odbędzie się w dniach 20-21 kwietnia 2010 roku w Warszawie.Konferencja adresowana jest głównie do dyrektorów działów prawnych, radców prawnych, oraz prawników wewnętrznych i zewnętrznych.



ARTYKUŁ SPONSOROWANY: Konferencja, która odbędzie się hotelu Polonia Palace w Warszawie w dniach 20-21 kwietnia 2010 roku jest poświęcona praktycznym aspektom funkcjonowania działu prawnego.


Dział prawny w firmie spełnia szczególną i istotną rolą. Efektywność zespołu prawnego w znacznym stopniu przekłada się na wydajność pracy całej organizacji. Klient wewnętrzny wymaga już nie tylko porady i obsługi prawnej, lecz coraz częściej pojawiają oczekiwania związane ze sferą biznesową przedsiębiorstwa. Dyrektor Działu Prawnego staje więc przed niezwykle trudnym zadaniem, które wymaga od niego przyjęcia zarówno roli prawnika, jak też managera, coacha czy doradcy biznesowego.
Kontynuując ożywione dyskusje, które zrodziły się w trakcie corocznie organizowanego Forum Dyrektorów Działów Prawnych, Informedia adresuje wyjątkowe spotkanie będące rozwinięciem wielu istotnych pytań i zagadnień.


Grono wybitnych prelegentów -Dyrektorów Działów Prawnych z kluczowych dla rynku firm, którzy w oparciu o praktyczne doświadczenia, podzieli się swoją wiedzą i opinią na temat:
- skutecznych rozwiązań w sferze organizacji działu prawnego: w strukturze grupy kapitałowej, w spółkach zależnych oraz w modelu wypracowanym w międzynarodowej korporacji
- zasadniczych czynników wpływających na efektywność outsourcingu prawnego
- pozycji działu prawnego względem innych jednostek w firmie oraz zasad prawidłowej współpracy z klientem wewnętrznym
- optymalnego i profesjonalnego zarządzania zespołem prawnym




Konferencja jest znakomitą okazją do wysłuchania wielu inspirujących prelekcji oraz wymiany poglądów i doświadczeń w gronie ekspertów - Dyrektorów Działów Prawnych.

W programie przewidywane jest m.in :

Praktyczne rozwiązania w zakresie organizacji działu prawnego przedstawią Dyrektorzy Działów Prawnych z Kompanii Piwowarskiej, PKN Orlen, Emperia Holding oraz Polkomtel

O współpracy z kancelariami i efektywnym outsourcingu prawnym powie Jack Saffell, Central Europe Legal Counsel z Reader’s Digest Group

Dyrektor Personalny Grupy TVN, Joanna Malinowska-Parzydło podzieli się wiedzą w zakresie skutecznego zarządzania działem i zespołem prawnym

Opinię na temat roli in-house’a i pozycji działu prawnego w strukturze organizacji przedstawią Dyrektorzy Działów Prawnych z: TP SA, Netii, Skody Polska, BankuHandlowego, Pfizer, Nestlé, Banku Zachodniego WBK oraz Allegro.



Konferencja jest skierowana przede wszystkim do:

- Dyrektorów Działów Prawnych

-Prawników Wewnętrznych

-Prawników z kancelarii zewnętrznych

-Radców Prawnych

-Pracowników Obsługi Zarządu

-Pracowników Działów Compliance

Jednym z patronów medialnych jest portal www.Prawnik.pl.

W celu dokonania rejestracji prosimy o pobranie i wypełnienie formularza zgłoszeniowego i odesłanie uzupełnionego dokumentu faxem:

http://g.infor.pl/p/_wspolne/pliki_infornext/20000/zdp_form_20041.pdf

Poniżej zamieszczamy szczegółowy program konferencji:

20.04.2010, wtorek
Moderator Waldemar Koper, Dyrektor ds. Prawnych, Kompania Piwowarska SA, Prezes Zarządu, Polskie Stowarzyszenie Prawników Przedsiębiorstw
09.00-09.30 Rejestracja, poranna kawa i przywitanie uczestników
STRUKTURA I MODEL ORGANIZACJI DZIAŁU PRAWNEGO -PRAKTYCZNE I SPRAWDZONE ROZWIĄZANIA
09.30-10.10 Model organizacji działu prawnego w SABMiller Europe Struktura działu prawnego i linie raportowania Case study Kompania Piwowarska SA Waldemar Koper, Dyrektor ds. Prawnych, Kompania Piwowarska SA, Prezes Zarządu, PSPP· Wewnętrzny podział pracy - rola menedżera działu i prawników-specjalistów· Współpraca z kancelariami zewnętrznymi -wynagrodzenie, motywacja, zakres zadań· Rola budżetu i kontrola kosztów obsługi prawnej
10.10-10.50 Model organizacji wewnętrznego działu prawnego Case study PKN ORLEN S.A. Case study Orlen Bogdan Dzudzewicz, Radca Koncernu, PKN Orlen S.A.· Struktura działu prawnego· Organizacja pracy i odpowiedzialności w dziale prawnym· Zasady współpracy z kancelariami zewnętrznymi· Zasady określania budżetu i jego nadzór
10.50-11.00 Przerwa na kawę
11.00-11.40 Model organizacji działu prawnego świadczącego pomoc prawną dla wielu spółek grupy kapitałowej Case study Emperia Holding S.A. Elżbieta Błasik, Dyrektor Działu Prawnego, Emperia Holding S.A.· Umiejscowienie działu prawnego w strukturze grupy kapitałowej· Organizacja pracy i podział zadań w dziale prawnym· Zasady współpracy działu prawnego z komórkami organizacyjnymi spółek grupy· Zasady rozliczania kosztów świadczenia pomocy prawnej w grupie
11.40-12.20 Model organizacji wewnętrznego działu prawnego Case study Polkomtel Adrian Dworzyński, Dyrektor Departamentu Prawnego i Regulacji, Polkomtel· Jak duży powinien być zespół prawny - czynniki decydujące o wielkości zespołu prawnego· Jakimi sprawami powinien zajmować się wewnętrzny zespół prawny· Kiedy i w jakim zakresie skorzystać z zewnętrznej obsługi prawnej
12.20-13.00 Czy istnieje optymalna struktura działu prawnego -dyskusja podsumowująca panel tematyczny Moderator Mariusz Madetko, Szef Działu Prawnego, Barlinek S.A.
13.00-13.20 Przerwa na kawę
GENERAL COUNSEL JAKO MANAGER DZIAŁU I ZESPOŁU PRAWNEGO
13.20-14.00 Współpraca działu prawnego z kancelariami zewnętrznymi case study Reader’s Digest Jack Saffell, Central Europe Legal Counsel, Reader’s Digest Group· Przygotowanie efektywnego zlecenia· Wybór/zmiana prawników zewnętrznych· Ustalenie optymalnego modelu wynagrodzenia
14.00-15.00 Lunch
15.00-15.40 Etyka zawodu prawnika w konfrontacji z realiami pracy działu prawnego Piotr Marucha, Dyrektor Departamentu Prawnego, Compliance Officer, Prokurent, ABB Poland
15.40-16.40 Skuteczne zarządzanie wymagającym zespołem prawnym Joanna Malinowska-Parzydło, Dyrektor Personalny, Grupa TVN· Definiowanie roli zespołu prawnego w organizacji -komunikowanie misji i strategii zespołu· Prezentowanie wartości szefa i zespołu - Narzędzia do angażowania członków zespołu w pracę nad pożądanymi postawami i zachowaniami - Efektywne komunikowanie oczekiwań i zasad pracy w zespole - Opracowanie kryteriów oceny oraz modele kompetencji - Klient wewnętrzny vs petent -kryteria budowania sukcesu zespołu prawnego w firmie - Profesjonalne zarządzaniem zespołem prawnym -użyteczna wiedza i narzędzia - Role szefa działu prawnego (coach, mentor, ekspert, komunikator, mediator…) - Umiejętne angażowanie i motywowanie wymagających pracowników - Sytuacyjne przywództwo -rozwijanie własnych kompetencji menedżerskich· Sztuka budowania długoterminowych relacji w firmie - Asertywność - Skuteczne pochwały i wyrażanie krytyki - Rola feedbacku - Złote zasady skutecznej komunikacji
16.40 Zakończenie
21.04.2010, środa
09.00-09.30 Rejestracja, poranna kawa i przywitanie uczestników
POZYCJA DZIAŁU PRAWNEGO W STRUKTURZE PRZEDSIĘBIORSTWA
09.30-10.10 Zadania i zakres obowiązków prawnika wewnętrznego w przedsiębiorstwie -partner zarządu, doradca biznesowy, manager. Wkład działu prawnego w efektywne zarządzanie firmą Maciej Rogalski, Dyrektor Pionu Współpracy Regulacyjnej Grupy TP SA· Strategia przedsiębiorstwa a ryzyka prawne· Tworzenie i realizacja strategii w zakresie sporów sądowych· Ochrona aktywów i zarządzanie kosztami w kontekście ryzyk prawnych· Rola prawnika wewnętrznego w przypadku działalności regulowanej
10.10-10.50 Wady i zalety różnych modeli kontaktów działu prawnego z pozostałymi działami firmy Maciej Szwejda, Dyrektor Departamentu Prawnego, Netia S.A.· Jaki model pracy jest optymalny -koordynacja obiegu spraw i tematów czy stały podział zakresu pracy wg. ustalonych kryteriów· Możliwe kryteria kierowania spraw do poszczególnych pracowników działu prawnego - merytoryczne - terytorialne - strukturalne
10.50-11.30 Relacje działu prawnego z klientem wewnętrznym Katarzyna Pietrzak, Kierownik Zespołu Radców Prawnych, Skoda Auto Polska S.A.· Angażowanie in-housa na wczesnym etapie projektu - sprawdzona droga do skutecznego współdziałania· Biznesowy język komunikacji vs. język prawniczy -jak „mówić” do klienta wewnętrznego· Edukacja klienta -które czynności może wykonać samodzielnie, które sprawy wymagają interwencji działu prawnego· Jak zmienić postrzeganie in-housa przez klienta -nie tylko doradca ale też „organ decyzyjny”
11.30-11.50 Przerwa na kawę
11.50-12.30 Dział prawny jako wartość dodana dla firmy Bartosz Wojciechowski, Dyrektor Departamentu Prawnego, Grupa Allegro· Jak określić rzeczywistą wartość działu prawnego· Wpływ pracy działu prawnego na generowanie zysku firmy· Konieczność i praktyczna trudność kreowania wartości dodanej
12.30-13.10 Rola prawnika w sytuacji kryzysowej w firmie - perspektywa Szefa Pionu Prawnego Banku Krzysztof Korzeniewski, Dyrektor Departamentu Prawnego, Bank Handlowy S.A.· Identyfikacja sytuacji kryzysowej· Kryzys wewnętrzny - kryzys w relacji z otoczeniem· Plan działania· Czy prawnik powinien kierować zespołem kryzysowym· Współpraca z Działem PR
13.10-14.10 Lunch
14.10-14.50 Dział prawny jako „wewnętrzna kancelaria” -czy firma może być samowystarczalna od strony prawnej Panel dyskusyjny, w którym udział wezmą: Moderator Piotr Marucha, Dyrektor Departamentu Prawnego, Compliance Officer, Prokurent, ABB Poland Agnieszka Moczuło, Dyrektor ds. Prawnych, Pfizer Maciej Szafraniec, Dyrektor Działu Prawnego, Nestle Polska Maciej Rogalski, Dyrektor Pionu Współpracy Regulacyjnej Grupy TP SA
14.50-15.30 General Counsel a Compliance Officer Iwona Mirosz, Wiceprezes, European Company Lawyers Association (ECLA)· Jak zbudować zintegrowaną i sprawnie działającą komórkę compliance· Jaki jest zakres obowiązków i miejsce komórki compliance w strukturze przedsiębiorstwa· Skuteczny system zapewnienia zgodności jako ważny element przewagi konkurencyjnej firmy
15.30-16.10 Zarządzanie ryzykiem prawnym Grzegorz Borowski, Dyrektor Działu Prawnego, BZ WBK AIB Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych SA, BZ WBK AIB Asset Management SA· Kategorie ryzyka prawnego, które może spotkać przedsiębiorstwo· Monitoring ryzyka prawnego· Sprawdzone sposoby ograniczania ryzyka prawnego w działalności firmy
16.10 Zakończenie i wręczenie certyfikatów