statystyki

Satysfakcja z usług prawników

26.06.2009, 08:03; Aktualizacja: 19.03.2011, 01:25
Ukazał się raport, sporządzony w oparciu o badanie satysfakcji prawników zatrudnionych w firmach w Europie Środkowowschodniej z obsługi prawnej, świadczonej przez zewnętrzne kancelarie. Badanych pytano o kryteria decydujące o doborze doradców prawnych i czynniki wpływające na sukces współpracy.

Reklama


Według badania, we wszystkich krajach regionu działy prawne firm zatrudniają od dwóch do maksymalnie dwudziestu prawników, zależnie od rozmiaru przedsiębiorstwa. Nie zmienia to faktu, że w przedsiębiorstwach zagranicznych o podobnej wielkości działy prawne są co najmniej dwukrotnie większe. Jedna czwarta przedsiębiorstw swój budżet na obsługę prawną przeznacza w 80% na wewnętrzny dział prawny, resztę na zewnętrznych doradców. Odwrotną prawidłowość obserwuje się w przypadku 16 procent firm (70 % do 30). Wewnętrzni prawnicy zajmują sie głównie rutynową obsługą prawną firmy, z pomocy z zewnątrz korzystają w przypadku skomplikowanych, wymagających specjalistycznego podejścia problemów. Większość przedsiębiorstw (69%) współpracuje raczej z niewielką liczbą kancelarii (maksymalnie z czterema).


Pozostało jeszcze 77% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

SzukajDodaj kancelarię

Polecane

Reklama