statystyki

Satysfakcja z usług prawników

26.06.2009, 08:03; Aktualizacja: 19.03.2011, 01:25
Ukazał się raport, sporządzony w oparciu o badanie satysfakcji prawników zatrudnionych w firmach w Europie Środkowowschodniej z obsługi prawnej, świadczonej przez zewnętrzne kancelarie. Badanych pytano o kryteria decydujące o doborze doradców prawnych i czynniki wpływające na sukces współpracy.

Według badania, we wszystkich krajach regionu działy prawne firm zatrudniają od dwóch do maksymalnie dwudziestu prawników, zależnie od rozmiaru przedsiębiorstwa. Nie zmienia to faktu, że w przedsiębiorstwach zagranicznych o podobnej wielkości działy prawne są co najmniej dwukrotnie większe. Jedna czwarta przedsiębiorstw swój budżet na obsługę prawną przeznacza w 80% na wewnętrzny dział prawny, resztę na zewnętrznych doradców. Odwrotną prawidłowość obserwuje się w przypadku 16 procent firm (70 % do 30). Wewnętrzni prawnicy zajmują sie głównie rutynową obsługą prawną firmy, z pomocy z zewnątrz korzystają w przypadku skomplikowanych, wymagających specjalistycznego podejścia problemów. Większość przedsiębiorstw (69%) współpracuje raczej z niewielką liczbą kancelarii (maksymalnie z czterema).


Pozostało jeszcze 77% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Polecane