Komisja Etyki Naczelnej Rady Adwokackiej przyjęła stanowisko w sprawie pozycjonowania stron internetowych kancelarii.

W związku z pojawiającymi się pytaniami adwokatów, dotyczącymi pozycjonowania informacji o kancelariach w wyszukiwarkach internetowych w kontekście niedozwolonej reklamy, Komisja przyjęła stanowisko w którym czytamy,iż adwokat może informować o świadczonej pomocy prawnej w sposób zgodny z Kodeksem Etyki Adwokackiej poprzez między innymi umieszczanie informacji na stronach internetowych oraz umieszczanie danych o tej stronie w katalogach i wyszukiwarkach (zgodnie z §23a ust. 2 lit. f Kodeksu Etyki Adwokackiej).

Jak podkreśla Naczelna Rada Adwokacka rolą współczesnej informacji jest umożliwienie klientowi dotarcie do komunikatu o zakresie spraw prowadzonych przez daną kancelarię. W szczególności źródłem tej informacji powinien być Krajowy Rejestr Adwokatów i Aplikantów Adwokackich .

Komisja przypomina, że zgodnie z §23 Kodeksu Etyki Adwokackiej adwokata obowiązuje zakaz korzystania z reklamy, jak również zakaz pozyskiwania sobie klientów w sposób sprzeczny z godnością zawodu.

PS/źródło:adwokatura.pl

Zobacz także:

Walka z dyskryminacją w reklamie

NRA w sprawie aktywności adwokatów w mediach