Ministerstwo Sprawiedliwości podało listę niezbędnych dokumentów wymaganych względem osób ubiegających się o powołanie na asesora notarialnego.

Osoba ubiegająca się o powołanie na asesora notarialnego powinna złożyć następujące dokumenty:

  • wniosek o powołanie skierowany do Ministra Sprawiedliwości,



  • życiorys,



  • kwestionariusz osobowy (według wzoru zawartego w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej, Dz. U. z 1996 r. Nr 62, poz. 286 z późn. zm.),



  • odpis dyplomu ukończenia wyższych studiów prawniczych,



  • zaświadczenie o odbyciu aplikacji notarialnej lub (w przypadku osób, które nie ukończyły aplikacji notarialnej) dokument zaświadczający posiadanie jednego z uprawnień, o których mowa w art. 12 § 2 ustawy Prawo o notariacie,



  • uchwałę Komisji Egzaminacyjnej do spraw aplikacji notarialnej o uzyskaniu pozytywnego wyniku z egzaminu notarialnego,



  • oświadczenie notariusza o gotowości zawarcia umowy o pracę,



  • informację o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego,



  • opinię patrona, przełożonego (z ostatniego miejsca pracy),



  • dwa zdjęcia.



  • Nadto należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 10,00 zł. Powyższą kwotę należy wpłacić na rachunek bankowy Urzędu m. st. Warszawy Dzielnica Śródmieście nr: 60 1030 1508 0000 0005 5001 0038, wpisując tytuł wpłaty: opłata skarbowa za wydanie decyzji administracyjnej; oryginał dowodu wpłaty należy załączyć do wniosku.

PS/MS