Prezes UOKiK zakwestionowała praktyki Yves Rocher Polska. Spółka nie informowała klientów m.in. o prawie odstąpienia od umowy, terminach dostawy oraz miejscu i sposobie składania reklamacji.

Yves Rocher Polska to firma kosmetyczna, która sprzedaje swoje produkty w sklepach tradycyjnych oraz on-line. Wątpliwości UOKiK wzbudził regulamin dostępny na stronie internetowej przedsiębiorcy oraz treść wysyłanych klientom potwierdzeń dokonania transakcji.

Zobacz: UOKiK nałożył 60 mln zł kary na PGNiG

Prezes UOKiK wszczęła postępowanie przeciwko Yves Rocher Polska w czerwcu 2012 roku. W jego trakcie stwierdzono, że na stronie internetowej sklepu oraz w przesyłanych do klientów potwierdzeniach zawarcia umowy sprzedaży brakuje niezbędnych informacji m.in. o prawie odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni, o terminie dostawy, miejscu i sposobie składania reklamacji oraz organie, który spółkę zarejestrował.

Zobacz: UOKiK ukarał TU Compensa za stosowanie praktyk niezgodnych z prawem

Tymczasem, zgodnie z prawem, przedsiębiorca ma obowiązek podania rzetelnej i prawdziwej informacji dotyczącej zarówno oferty handlowej jak również przysługujących konsumentowi praw. Obowiązkowo każdy przedsiębiorca sprzedający produkty w internecie musi poinformować konsumenta np. o możliwości odstąpienia od zawartej umowy w ciągu 10 dni bez podania przyczyn, czy sposobie składania reklamacji. Zdaniem Urzędu, brak takich danych może utrudnić konsumentowi korzystanie z przysługujących mu praw.

Yves Rocher Polska zobowiązała się do usunięcia wszystkich kwestionowanych przez Prezes UOKiK praktyk.

PS/źródło:UOKiK

Zobacz także:

UOKiK: ADM i Wilmar mogą utworzyć dwie wspólne firmy

UOKiK: Sagem i MTU mogą utworzyć wspólną firmę