Komisja Europejska rozpoczęła ogólnoeuropejską kampanię informacyjną w 23 językach, dzięki której pasażerowie podróżujący samolotem lub koleją będą mieć łatwiejszy dostęp do informacji o przysługujących im prawach.

Komisja Europejska podjęła inicjatywę skierowaną do pasażerów linii lotniczych i kolejowych w celu zwiększenia świadomości klientów powyższych podmiotów. Akcja swoim zakresem będzie obejmować umieszczanie plakatów informacyjnych w portach lotniczych i na dworcach we wszystkich państwach członkowskich .

Będą one informować pasażerów o przysługujących im prawach. Pasażerowie będą również otrzymywać darmowe ulotki informacyjne oraz będą mogli skorzystać ze specjalnej strony internetowej dostępnej we wszystkich językach urzędowych Unii Europejskiej.

Odpowiedzialny za transport wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej Siim Kallas powiedział: „W czasie gdy miliony Europejczyków przygotowują się do wyjazdu na zasłużony letni urlop chcemy ułatwić im podróżowanie, przypominając, jakie przysługują im prawa oraz gdzie mogą uzyskać pomoc w ich dochodzeniu.

Cała inicjatywa odbywać się będzie w ramach kampanii „Prawa pasażera w zasięgu ręki”.

PS/ECK