Rada Ministrów przyjęła projekt przepisów, które mają usprawnić i ułatwić funkcjonowanie organizacji pożytku publicznego.

Zaproponowano, aby organizacje pożytku publicznego, numer rachunku bankowego, na który podatnicy mogą przekazywać 1 proc. z PIT, mogły zgłaszać do urzędu skarbowego do 30 czerwca każdego roku. Obecnie muszą dopełnić tego obowiązku do 31 stycznia każdego roku.

Wydłużenie tego terminu będzie korzystne dla tych podmiotów, które nie mogły zdążyć ze zgłoszeniem numeru rachunku bankowego do skarbówki w obecnym terminie, przez co traciły 1 proc. wpływów z PIT- przekonuje projektodawca.

Zobacz: Bezpłatne porady prawne zwolnione z VAT

Założono także, że wykaz organizacji pożytku publicznego uprawnionych do otrzymywania 1 proc. z PIT będzie tworzony i aktualizowany na bieżąco. Obecnie taki wykaz jest tworzony na 15 grudnia danego roku. W praktyce oznacza to, że jeśli dany podmiot utraci status organizacji pożytku publicznego po tej dacie, to nie zostanie usunięty z wykazu. W rezultacie podatnicy mogą przekazać 1 proc. podatku organizacji, która figuruje w wykazie, chociaż nie ma już prawa do takiego odpisu.

PS/źródło: KPRM

Zobacz także:

Trwają konsultacje w sprawie finansowania kościołów i związków wyznaniowych