Prezes UOKiK uznała, że FMH Medicovers stosując postanowienia, które m.in. zobowiązują konsumentów rezygnujących z zamówionego materaca do pokrycia 30 proc. jego wartości, naruszył zbiorowe interesy konsumentów.

FMH Medicovers sprzedaje produkty rehabilitacyjne, materace i pościel na specjalnych pokazach w sanatoriach oraz na stronie internetowej. W związku z takim sposobem sprzedaży, konsumentom przysługują dodatkowe prawa, m.in. do zrezygnowania z kontraktu w ciągu 10 dni od zakupu bez żadnych konsekwencji finansowych.

Prezes UOKiK ustaliła, że FMH Medicovers stosuje postanowienia, które m.in. zobowiązują konsumentów rezygnujących z zamówionego materaca do pokrycia 30 proc. jego wartości.

Zobacz: Raport UOKiK dotyczący rynku płatnej telewizji w Polsce

Zastrzeżenia Urzędu wzbudziło również to, że umowy, które zawierał FMH Medicovers nie zawierały obowiązkowych informacji o prawie do wypowiedzenia kontraktu oraz oświadczenia, za pomocą którego konsument może złożyć rezygnację.

Prezes Urzędu uznała, że FMH Medicovers naruszył zbiorowe interesy konsumentów, nałożyła na karę w wysokości 1 226 zł oraz zobowiązała do aneksowania zawartych kontraktów. Decyzja nie jest ostateczna, ponieważ przedsiębiorca ma możliwość odwołania się do sądu.

PS/źródło:UOKiK

Zobacz także:

Zgoda UOKiK na koncentrację na rynku paliw

UOKiK: Przedszkole naruszyło interesy konsumentów