Prezes UOKiK zakwestionowała praktyki spółki Polanna w Sierosławiu polegające na nierzetelnym informowaniu klientów o cechach sprzedawanych produktów.

Przedsiębiorca sprzedaje na specjalnych pokazach pościel wełnianą. Wątpliwości Urzędu wzbudziła treść zaproszeń na prezentacje produktów oraz niepełne informacje w umowach.

Zobacz: UOKiK zakwestionował praktyki firmy Zdrowita

Zapraszając na pokazy, Polanna informowała konsumentów o premierze wiosennej kolekcji włoskich wyrobów. Jak ustalił Urząd, produkty te były wytwarzane w Polsce. Ponadto, przedsiębiorca w zawieranych kontraktach wskazywał tylko podstawę prawną do odstąpienia od umowy, a pomijał natomiast informację o terminie, w którym z kontraktu można zrezygnować. Nie doręczał też wzoru oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Sugerował ponadto, że towar powinien zostać zwrócony wraz z oświadczeniem o odstąpieniu od umowy.

Zobacz: UOKiK zgodził się na przejęcie przez Bilfinger Berger kontroli nad spółką Tebodin

Prezes UOKiK uznała, że Polanna naruszyła zbiorowe interesy konsumentów i nałożyła karę ponad 107 tys. zł. Przedsiębiorca już zaprzestał stosowania kwestionowanych działań. Decyzja nie jest ostateczna, ponieważ Polanna ma możliwość odwołania się do sądu.

PS/źródło:UOKiK

Zobacz także:

UOKiK wyraził zgodę na przejęcie GEKA Holding

Europejska Szkoła Kształcenia Korespondencyjnego w Poznaniu wprowadziła konsumentów w błąd