Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów orzekł, że Internetq Poland - organizator loterii sms-owej BMW od Orange Druga Edycja - wprowadzał konsumentów w błąd.

Wyrok sądu dotyczy decyzji Prezes UOKiK z grudnia 2011 roku. Urząd stwierdził wówczas, że sms-y wysyłane do konsumentów przez Internetq Poland w celu zachęcenia ich do udziału w loterii BMW od Orange Druga Edycja, wprowadzały w błąd.

Zdaniem Prezesa Urzędu w wysyłanych sms-ach spółka sugerowała, że konsumenci uzyskali nagrodę i muszą tylko wysłać wiadomość zwrotną. Tymczasem, odesłanie smsa gwarantowało jedynie udział w losowaniu samochodu.

Wywoływanie wrażenia, że konsument już uzyskał nagrodę, uzyska ją bezwarunkowo lub po wykonaniu określonej czynności, np. po wysłaniu smsa lub wykonaniu telefonu, gdy w rzeczywistości odbywa się to na innych zasadach, jest uznawane za niezgodną z prawem nieuczciwą agresywną praktykę rynkową- wskazał UOKiK.

Zobacz: UOKiK: Wrocławski Elektrosat złamał prawo

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podtrzymał decyzję Prezes UOKiK nakładającą karę w wysokości blisko 340 tys. zł

Wyrok SOKiK z 29 października 2013 r. (XVII AmA 41/12).

PS/źródło:UOKiK

Zobacz także:

UOKiK: Reklama Euro Netu wprowadzała konsumentów w błąd