Prezes UOKiK uznała, że spółka CT Creative Team oferująca aplikacje na telefony komórkowe wprowadzała konsumentów w błąd.

Postępowanie przeciwko CT Creative Team Urząd wszczął we wrześniu 2011 roku w związku ze skargą konsumenta.

Zastrzeżenia Prezes UOKiK dotyczyły reklam interaktywnej gry na telefony komórkowe "Wojna czołgów". Z treści reklamy, która ukazywała się w gazetach od marca 2011 r. wynikało, że zamówienie i korzystanie z gry jest całkowicie bezpłatne.

W rzeczywistości użytkownicy mogli korzystać z szeregu odpłatnych opcji, a uczestnictwo w grze bez ponoszenia kosztów było możliwe praktycznie tylko na jej wstępnym etapie.

Zobacz: UOKiK podsumował swoją działalność w 2011 roku

Jak przypomina UOKiK zgodnie z prawem, reklama powinna informować o cechach oferowanego produktu w sposób rzetelny i prawdziwy, a konsument nie powinien być zaskakiwany koniecznością uiszczana opłat, po tym jak zdecyduje się na skorzystanie z oferty.

Zobacz: UOKiK: ASSECO ma zgodę na przejęcie Sygnity

Prezes UOKiK nakazała przedsiębiorcy zaniechanie stosowania niedozwolonych praktyk i nałożyła karę pieniężną w wysokości 38 951 zł. Decyzja nie jest prawomocna ponieważ przedsiębiorca odwołał się do sądu.

PS/źródło:UOKiK

Zobacz także:

Zgoda UOKiK na przejęcie kopalni Konin i Adamów

Zgoda UOKiK na utworzenie Easypack