W dniu 4 marca w ramach corocznej akcji „Szybki PIT” organizowanej przez Ministerstwo Finansów, ruszyła kampania promująca składanie rocznych zeznań podatkowych drogą elektroniczną.

Częścią kampanii będą spoty emitowane w telewizji i Internecie. Kampania ma zaprezentować korzyści płynące ze stosowania przez polską administrację podatkową nowoczesnego i przyjaznego rozwiązania informatycznego, jakim jest system e-Deklaracje. Cieszy się on coraz większym zaufaniem podatników – liczba osób rozliczających się przez Internet wzrosła z zaledwie 390 w 2009 r. do 320 tys. już rok później.
Wsłuchujemy się w sygnały płynące od podatników i z roku na rok zwiększamy funkcjonalność systemumówi wiceminister finansów Andrzej Parafianowicz. – Stąd więcej formularzy, możliwość wspólnego rozliczenia małżonków bez zbędnych formalności oraz elektroniczna korekta deklaracji. Wiemy jednak, że aby zachęcić kolejne osoby do wysyłania PIT-ów przez Internet, musimy dotrzeć do nich z informacją, że taka możliwość w ogóle istniejedodaje
O tym, że informowanie o systemie jest kluczem do upowszechnienia elektronicznych rozliczeń, świadczą wyniki badania „System e-Deklaracje. Badanie preferencji podatników PIT w zakresie zeznań podatkowych”, przeprowadzonego w 2010 r. przez PricewaterhouseCoopers i Ministerstwo Finansów.
Wynika z nich, że 4 na 5 podatników wciąż nie korzysta z e-Deklaracji, ponieważ nie wiedzieli o takiej możliwości (26 proc. badanych) bądź mieli wątpliwości co do bezpieczeństwa systemu (9 proc. odpowiedzi). Część ankietowanych – 13 proc. – deklarowało przywiązanie do tradycyjnej formy składania zeznań.
Powyższe wyniki skłoniły nas do przygotowania nowatorskiej kampanii, w której możemy nie tylko zaprezentować system e-Deklaracje jako narzędzie proste i bezpieczne, ale także pokazać jak zmieniła się administracja podatkowa w ostatnim czasiezauważa Andrzej Parafianowicz.

Ministerstwo Finansów po raz pierwszy na taką skalę wykorzysta media elektroniczne. Dwie trzecie Polaków uważa bowiem, że edukacja w sprawach związanych z podatkami powinna być prowadzona za pomocą telewizji, a 36 proc. chętnie skorzysta z pomocy Internetu. Aby dotrzeć do jak największego grona odbiorców, jeden z trzech filmów promocyjnych przygotowanych dla MF będzie wyświetlany w marcu w TVP1 oraz TVP Info. A już 4 marca pierwszy film pt. Współmałżonek pojawi się na kanale resortu finansów w portalu YouTube.

Pozostałe filmy będą się tam pojawiać sukcesywnie. Drugi etap kampanii telewizyjnej zaplanowano na kwiecień.

PS/źródło:MF

Zobacz także:

Prognozy MF dla e-Deklaracji