statystyki

Wyrok ETS w sprawie reklamy porównawczej

24.06.2009, 07:09; Aktualizacja: 19.03.2011, 13:17
Europejski Trybunał Sprawiedliwości wydał wyrok w sprawie reklamy porównawczej,  uznając ją za przejaw nieuczciwej konkurencji.

Wyrok korzystny dla klienta kancelarii Baker & McKenzie, firmy L'Oréal, zapadł 18 czerwca 2009 roku. W sprawie przed ETS wypowiadała się również Polska. Trybunał uznał, że właściciel oryginalnego znaku może żądać zakazu jego używania w reklamie porównawczej. ETS stwierdził, że pojęcie czerpania "nienależnych korzyści" z renomy cudzego znaku należy odnieść przede wszystkim do korzyści naruszającego, a nie do szkody właściciela znaku renomowanego.


Pozostało jeszcze 65% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane