W dniu 1 lipca wprowadzono zmiany w elektronicznej platformie komunikacji z Generalnym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych (E-GIODO).

Do istniejących funkcjonalności platformy E-GIODO dodano dwie nowe funkcje, które umożliwiają odpowiednio:

1. Wysyłanie wniosków zgłoszenia zbiorów danych osobowych do rejestracji bez konieczności ich elektronicznego podpisywania – funkcja ta umożliwia wysłanie drogą elektroniczną do GIODO przygotowanego przy użyciu platformy e-GIODO wniosku zgłoszenia zbiorów danych osobowych do rejestracji lub jego aktualizację również wtedy, gdy administrator danych nie ma możliwości opatrzenia go bezpiecznym podpisem elektronicznym. Wniosek taki może zostać rozpatrzony merytorycznie, gdy równolegle dostarczona zastanie do GIODO jego podpisana wersja papierowa.

2. Sprawdzenie zawartości przygotowanego do wysłania pliku danych zawierającego wniosek zgłoszenia zbiorów danych osobowych do rejestracji wraz z ewentualnymi załącznikami - funkcja ta umożliwia podgląd treści przygotowanego do wysłania wniosku oraz załączonych do niego dokumentów, które zapisane zostały w pliku danych w postaci gotowej do elektronicznej wysyłki. Plik ten zapisany jest w formacie XML, co sprawia, że zawarte w nim informacje nie są wprost czytelne dla użytkownika. Wprowadzona funkcjonalność pozwala na przekształcenie danych zawartych w tym pliku z postaci XML do postaci czytelnej dla użytkownika. Jej użycie powoduje wyświetlenie treści przygotowanego wniosku w postaci formularza, który był używany podczas jego przygotowywania, co umożliwia weryfikację zawartości przed złożeniem elektronicznego podpisu.