Prezes UOKiK nałożyła karę finansową na spółkę Holiday Travel Center za stosowanie przez nią w umowach postanowień naruszających zbiorowe interesy konsumentów.

Postępowanie w sprawie Holiday Travel Centre zostało wszczęte na podstawie zawiadomienia konsumenta. Spółka oferuje czasowe pobyty w ośrodkach oraz apartamentach wypoczynkowych na podstawie umów zawartych na dłuższy okres – np. na 15 lat. Konsument, który zdecyduje się skorzystać z oferty na dłużej niż trzy lata zawiera tzw. umowę timesharingu – nabywa prawo do korzystania z nieruchomości w określonym czasie.

Zobacz: UOKiK: Reklama nie może wprowadzać konsumentów w błąd

Po przeanalizowaniu wzorców umownych Prezes UOKiK miała zastrzeżenia m.in. do klauzuli wymuszającej na konsumentach bezzwrotną wpłatę 500 euro z tytułu zawarcia umowy. Zdaniem Urzędu, przedsiębiorca może jedynie domagać się zapłaty poniesionych przez niego kosztów związanych z organizacją wyjazdu, jednak musi to być to suma adekwatna od rzeczywistych wydatków, które poniósł.

Zobacz: UOKiK wykrył zmowy cenowe na rynku usług turystycznych

Prezes UOKiK uznała, że spółka Holiday Travel Center, stosując postanowienia wpisane do rejestru klauzul niedozwolonych, naruszyła zbiorowe interesy konsumentów i nałożyła karę finansową w wysokości 6 612 zł.

PS/źródło:UOKiK

Zobacz także:

UOKiK podważa klauzule stosowane przez Fundusz Hipoteczny DOM

UOKiK nałożył kary na sklepy internetowe