Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przeanalizowała wyniki przeprowadzonego w czerwcu i lipcu 2011 roku pierwszego monitoringu głośności reklam telewizyjnych. Monitoring miał sprawdzić czy nadawcy stosują się do rozporządzenia , zgodnie z którym są zobowiązani do dbania, by poziom głośności emitowanych reklam i telesprzedaży nie przekraczał poziomu głośności audycji je poprzedzających.

Do KRRiT napływały w tej sprawie także liczne skargi od widzów, narzekających na uporczywość „głośnych reklam”. Pomiary prowadził, na zlecenie KRRiT, Uniwersytet Muzyczny w Warszawie, który dokonał pomiaru poziomu głośności emitowanych reklam u 58 nadawców.

Wyniki wskazały, że w 43 zmonitorowanych programach nadawcy nie zrealizowali obowiązku nałożonego na nich przepisami rozporządzenia. Szczególnie dotyczy to grupy programów, w których przekroczenia głośności emitowanych reklam były powyżej 3 dB, czyli zauważalnej zmiany głośności związanej z podwojeniem mocy sygnału.

Zobacz: Koniec z głośnymi reklamami

Do grupy tej należą: Polsat, Polsat 2, Polsat Sport Extra, Polsat Sport, Polsat Play, Polsat Film, TV 4, religia.tv, TVN Turbo, TVP Sport, TVP Seriale, TVP Historia, TVP2, DOMO TV, TV Puls, Orange Sport, Ale Kino , TV Biznes, MiniMini, iTV, 4fun.tv, CSB TV, Kino Polska.

Do wszystkich nadawców, którzy nie przestrzegają przepisów określonych w rozporządzeniu KRRiT, Przewodniczący Krajowej Rady skierował pismo wzywające do zaprzestania łamania prawa.

Zobacz: Wizerunek kobiet i mężczyzn w reklamie

W przypadku nie zastosowania się do wezwania, Przewodniczący KRRiT może podjąć decyzje o nałożeniu na nadawcę kary wynikającej z art. 53 ustawy o radiofonii i telewizji. Kolejne monitoringi głośności reklam będą prowadzone we wrześniu oraz w najbliższych miesiącach poinformował rzecznik prasowy Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

PS/źródło:KRRiT

Zobacz także:

Reklama a prawo

Walka z dyskryminacją w reklamie