Prezes UOKiK zakwestionowała postanowienia zawarte w regulaminie e-sklepu Vision Express. Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów, nałożona została kara ponad 360 tys. zł.

Postępowanie w tej sprawie zostało wszczęte w styczniu 2013 roku. Wątpliwości Prezes UOKiK wzbudziło sześć postanowień zawartych w regulaminie sklepu internetowego prowadzonego przez Vision Express, które ograniczały prawa e-klientów.

Zgodnie z warunkiem Vision Express, klient mógł zwrócić tylko produkt nieużywany, w oryginalnym i nienaruszonym stanie. W ocenie UOKiK kupujący może otworzyć opakowanie, aby przymierzyć okulary lub sprawdzić, czy dostarczono soczewki o odpowiedniej mocy. W takiej sytuacji nie traci prawa do odstąpienia od umowy.

Zobacz: UOKiK: Gmina Fałków stosowała praktyki niezgodne z prawem

Co więcej Vision Express zastrzegało, że klient, który odstępuje od umowy, nie będzie mógł liczyć na zwrot kosztów wysyłki zamówionego towaru. Zgodnie z przepisami, jeżeli konsument zwraca towar, odsyła go przedsiębiorcy na własny koszt. Sprzedawca natomiast niezwłocznie zwraca klientowi kwotę, którą zapłacił za towar oraz za wysłanie przesyłki konsumentowi- przypomina Urząd.

Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów na Vision Express została nałożona kara ponad 360 tys. zł. Spółka zaprzestała stosowania kwestionowanych klauzul.

Decyzja nie jest ostateczna, ponieważ przedsiębiorca ma możliwość odwołania się do sądu.

PS/źródło:UOKiK

Zobacz także:

UOKiK: Play nie zastosował się do wyroku SOKiK