Fiskus zaostrzy kontrole e-handlu w internecie. Właścicielom stron internetowych, którzy nie ujawnią danych swoich użytkowników, grozi kara 5 tys. zł - podaje The Wall Street JournalPolska.

Zmiana do ustawy o kontroli skarbowej przewiduje obowiązek ujawniania kontrolerom danych o firmach i osobach, które sprzedają towary przez internet albo się w nim reklamują.

Ministerstwo Finansów chce mieć wgląd w adresy, nazwiska i nazwy firm, które handlują bądź zamieszczają reklamy czy ogłoszenia w internecie. Właściciele stron internetowych, którzy odmówiliby ujawnienia danych, będą musieli się liczyć z karą w wysokości 5 tys. zł. Nowe przepisy mogą jednak naruszyć interesy portali niezajmujących się handlem. Cytowany przez WSJ Marcin Gotkiewicz, dyrektor biura prawnego Wirtualnej Polski, uważa, że przepis sformułowany jest zbyt ogólnie. Według niego zmiana w ustawie może oznaczać obowiązek udzielenia posiadanych informacji o wszystkich znanych wydawcy serwisu internetowego przedsiębiorcach, nawet tych anonimowych. A to byłoby już naruszeniem tajemnicy dziennikarskiej.

Money.PL/AS