statystyki

Europejskie Centrum Konsumenckie ma pięć lat

12.05.2010, 06:12; Aktualizacja: 19.03.2011, 13:20
Europejskie Centrum Konsumenckie od pięciu lat pomaga konsumentom w całej Europie, informuje o ich prawach i zapewnia pomoc prawną w sporach transgranicznych.

Europejskie Centrum Konsumenckie zostało utworzone w 2005 roku na mocy umowy między Komisją Europejską i Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Głównym zadaniem ECK jest informowanie o prawach konsumentów w Unii Europejskiej oraz pomoc prawna (formułowanie skarg, przesyłanie dokumentów) i organizacyjna dotycząca sporów transgranicznych. Słabsi uczestnicy rynku mogą liczyć na wsparcie w dochodzeniu roszczeń wobec zagranicznego przedsiębiorcy oraz polubownym rozwiązaniu sporu. Działalność Centrum jest finansowana przez UOKiK oraz Komisję Europejską. Do końca 2009 roku Urząd przeznaczył ponad 1170 000 złotych na jego działalność.


Pozostało jeszcze 53% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Polecane