Sąd Apelacyjny orzekł, że Internetq Poland, organizator konkursu "Pusty sms", wprowadzał konsumentów w błąd.

Wyrok Sądu Apelacyjnego dotyczy decyzji UOKiK z 2010 roku. Urząd stwierdził wówczas, że Internetq Poland, organizator konkursu "Pusty sms", wprowadzał konsumentów w błąd stosując zakazaną agresywną praktykę rynkową.

Zastrzeżenia Urzędu wzbudziła treść komunikatów, które otrzymywali konsumenci. Jednoznacznie bowiem sugerowały one, że otrzymają nagrodę, jeśli tylko odeślą pusty sms. Tymczasem, wysłanie takiej wiadomości gwarantowało jedynie rejestrację w konkursie i ewentualnie udział w losowaniu.

Spółka zachęcała do nadania pustego smsa wysyłając po kilka, kilkanaście, a nawet kilkaset wiadomości do konkretnego konsumenta, przykładowo jeden z uczestników dostał ich 168 w ciągu dwóch miesięcy- informuje Urząd.

Zobacz: European Media Holding ma zgodę UOKiK na przejęcie Grupy o2

Zdaniem sądu, treści smsów naruszały zbiorowe interesy konsumentów, ponieważ sugerowały pewność wygranej. Wywoływanie wrażenia, że konsument już uzyskał nagrodę, uzyska ją bezwarunkowo lub po wykonaniu określonej czynności, np. po wysłaniu smsa lub wykonaniu telefonu, gdy w rzeczywistości odbywa się to na innych zasadach stanowi niezgodną z prawem nieuczciwą agresywną praktykę rynkową- wskazał.

Sąd stwierdził także, że nałożona kara jest adekwatna do zarzucanej praktyki.

PS/źródło:UOKiK

Zobacz także:

Sieradzkie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej blokowało konkurencję