W dniu 13 maja 2010 r. w Warszawie odbyła się pierwsza z cyklu debat „(S)prawna firma” pt. „Czy biznes może być dobry, a mały i średni biznes odpowiedzialny”, zorganizowana przez Consortio Lex Ogólnopolską Sieć Kancelarii Prawnych i Eurojuris International we współpracy z firmą Artim Wydawnictwa i Promocja.

Czy społeczna odpowiedzialność to dyskretna powinność czy atrybut strategii nowoczesnej firmy? Dlaczego CSR to nie moda ani PR? Czym różni się strategiczna filantropia od doraźnych akcji i odruchowej pomocy? Odpowiedzi na powyższe pytania poznali uczestnicy pierwszej z cyklu debat „(S)prawna firma” pt. „Czy biznes może być dobry, a mały i średni biznes odpowiedzialny”, która odbyła się 13 maja 2010 r. w Warszawie. W debacie wzięli udział zaproszeni przedstawiciele małych i średnich przedsiębiorstw, klientów kancelarii prawnych zrzeszonych w sieci Consortio Lex, jak również dużych koncernów, posiadający wieloletnie doświadczenie w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu, którym chętnie dzielili się na forum publicznym. W znakomitym gronie prelegentów znaleźli się m.in. Jacek Santorski – psycholog biznesu, współwłaściciel Grupy Firm Doradczych VALUES; prof. dr hab. Janusz Czapiński z Katedry Psychologii Społecznej Uniwersytetu Warszawskiego; Jacek Dymowski, menedżer Instytutu CSR; Joanna Smolińska, Prezes Zarządu Antalis i MAP, Przemysław Pohrybieniuk, członek Zarządu Danone oraz prawnicy z Consortio LEX.

„(S)prawna firma to przedsiębiorstwo, które trafnie odczytuje potrzeby rynku i dzięki temu w odpowiednim czasie reaguje na zachodzące zmiany – mówi Benedykt Fiutowski, Prezes Consortio Lex, radca prawny w Kancelarii Budzowska Fiatowski i Partnerzy. Radcowie Prawni. - W pierwszej z cyklu debat dla przedsiębiorców z sektora MSP podjęliśmy temat odpowiedzialnego biznesu (CSR), gdyż uznaliśmy, że jest on niezwykle ważny z punktu widzenia „(s)prawnego” prowadzenia firmy” – dodaje Benedykt Fiutowski.

„Debata o CSR jest pierwszą z cyklu branżowych debat zaplanowanych na 2010 rok pt.: „(S)prawna firma”, podczas których poruszane będą aktualne dla przedsiębiorców tematy biznesowe na styku prawa, ekonomii i gospodarki związane z konkretną branżą m.in. energetyczną, farmaceutyczną, telekomunikacyjną, bankową i budowlaną” – podkreśla Anna Mossakowska-Ziemniak, Prezes Zarządu Artim Wydawnictwa i Promocja.

Debata została umieszczona w kalendarzu Komisji Europejskiej jako wydarzenie organizowane dla przedsiębiorstw z sektora MSP w ramach European SME Week 2010.

Patroni honorowi: Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, Krajowa Izba Gospodarcza, Teatr Wielki Opera Narodowa oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Patroni medialni: Gazeta Małych i Średnich Przedsiębiorstw, Magazyn Controlling, Magazyn Business & Life, Toga - forum adwokatów, portal internetowy biznes2biznes.pl oraz wydawnictwa Forum i Studio Emka.
Partnerzy debaty: Antalis & MAP, Danone, KGHM Ecoren, Żywiec Zdrój.