Autorką książki jest Dorota Walerjan – doradca podatkowy w międzynarodowej kancelarii prawnej Lovells. Pozycja ta traktuje o opodatkowaniu działań marketingowych.

Książka skierowana jest zarówno do pracowników działów finansowych, rozliczających wydatki marketingowe, jak i specjalistów ds. marketingu, reklamy i PR, którzy planują i organizują strategie marketingowe dla swoich firm lub klientów. Dzięki zastosowaniu przemyślanego układu, książka umożliwia czytelnikowi szybkie odnalezienie interesujących go zagadnień i odnoszących się do nich przepisów prawa podatkowego oraz orzecznictwa i interpretacji podatkowych. W opracowaniu znaleźć można zasady opodatkowania kampanii reklamowych, wykorzystania materiałów promocyjnych, uczestnictwa w targach i wystawach, organizacji konferencji prasowych, sprzedaży premiowej, loterii i konkursów, organizacji imprez integracyjno-rozrywkowych oraz sponsoringu i darowizn. Dzięki praktycznemu podejściu do tematu autorka wskazuje na najistotniejsze problemy i wątpliwości oraz daje szereg konkretnych wskazówek pozwalających na optymalizację wydatków marketingowych, jak i każdorazowo wskazuje na wymogi dokumentacyjne, tak istotne w przypadku kontroli skarbowej. Dorota Walerjan jest licencjonowanym doradcą podatkowym i posiada kilkunastoletnie doświadczenie w zakresie doradztwa podatkowego, m.in. związanego z działaniami marketingowymi firm. Doradzała szeregu klientom w tym zakresie, w szczególności z branży FMCG i farmaceutycznej. Od początku 2007 roku współpracuje z kancelarią Lovells.