Sugerowanie pewności wygranej i nieprzyznanie nagrody, niejasne informacje o cenie wiadomości czy wprowadzające w błąd hasła reklamowe – to najczęstsze grzechy organizatorów loterii SMS-owych.
Reklamowany w Telewizji Polskiej SMS-owy konkurs „Serialowe kody wymień na nagrody” wprowadzał konsumentów w błąd – uznała prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i nałożyła karę finansową w wysokości 85 tys. zł na jej organizatora – firmę Mobile Formats.
Wątpliwości UOKiK wzbudziło hasło reklamujące konkurs. Otóż jej organizator twierdził, że loteria jest nadzorowana przez ministra finansów. Tymczasem, jak ustalono podczas postępowania, organem nadzorującym konkurs był dyrektor izby celnej w Krakowie.
– Zdaniem urzędu przeciętny konsument miał prawo sądzić, że loteria podlega specjalnej kontroli, a przez to jest bezpieczniejsza i uczciwsza niż inne – mówi Małgorzata Cieloch z biura prasowego UOKiK.
Organizator konkursu informował w reklamach, że losowanie nagród odbywa się codziennie. Tymczasem okazało się, że informacja ta nie była zgodna z rzeczywistością.
– Rzetelna informacja na ten temat mogłaby wpłynąć na decyzję odnośnie do udziału w konkursie – tłumaczy Małgorzata Cieloch.