Z towarów kupionych w internecie nie zawsze można zrezygnować. Dziesięciodniowy termin na odstąpienie od umowy nie obowiązuje przy zakupie większości artykułów spożywczych, przedmiotów zrobionych na zamówienie oraz rozpakowanych płyt.

Czy zawsze muszę wysłać oświadczenie?

W internetowym sklepie z oświetleniem kupiłem żyrandol, który jednak nie pasuje do wystroju wnętrza pokoju. Czy jeżeli chcę zrezygnować z towaru, muszę wysłać do siedziby sklepu internetowego oświadczenie o odstąpieniu od umowy i ponownie pokryć koszty przesyłki?

Czy sklep odpowiada za uszkodzenia?

Zamówiłem paczkę z artykułami ceramicznymi. Jest to asortyment, który można bardzo łatwo uszkodzić podczas transportu i rzeczywiście tak się stało. Sklep nie chce przyjąć teraz reklamacji, gdyż nie sprawdziłem paczki w obecności listonosza? Czy ma rację?

Czy mogę zrezygnować z usługi?

Na internetowej aukcji usług znalazłam i zamówiłam firmę, która ma mi wycyklinować parkiet w mieszkaniu. Dwa dni temu znalazłam jeszcze bardziej konkurencyjną ofertę. Czy mogę zrezygnować z zamówionej usługi?

Czy sklep powinien przyjąć towar?

Kupiłem przez internet najnowszą płytę ulubionego zespołu. Dzień później dostałem taką samą w prezencie od kolegi. Niestety obie z nich są rozpakowane z folii. Czy mogę zwrócić ją do sklepu?
To jest tylko część artykułu, zobacz pełną treść w e-wydaniu Dziennika Gazety Prawnej: Kiedy można zwrócić towar kupiony w internecie.
W pełnej wersji artykułu znajdziesz odpowiedzi na WSZYSTKIE powyższe pytania.