Napisy informujące o szkodliwości picia alkoholu, w szczególności przez kobiety w ciąży czy osoby niepełnoletnie mają pojawić się na butelkach wszystkich trunków – zakłada projekt nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, którego pierwsze czytanie odbędzie się jutro w Sejmie. Propozycji napisów ostrzegawczych na etykietach alkoholi jest więcej. Zgodnie z przygotowanym przez posłów Prawa i Sprawiedliwości projektem producenci będą musieli informować także o niebezpieczeństwach związanych z piciem alkoholu kierowców samochodów.

Zgodnie z propozycjami zmiany prawa o wielkości ostrzeżeń na opakowaniach alkoholi zadecyduje minister zdrowia w rozporządzeniu. Informacja ta ma stanowić 15 proc. powierzchni opakowania. To jednak zaledwie 5 proc. mniej niż inny projekt, który w czerwcu tego roku został odrzucony przez Sejm.

Zdaniem Danuty Gut ze Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego etykieta na butelce nie jest właściwym miejscem na zwalczanie problemów związanych ze szkodliwością spożycia alkoholu.

Projekt nowelizacji ustawy zakłada, że reklama piwa będzie mogła być emitowana np. w kinie lub telewizji o trzy godziny później niż obecnie. Oznacza to, że widzowie bedą mogli obejrzeć reklamę takiego trunku dopiero między godziną 23, a szóstą rano.