zaloguj się do e-DGP
statystyki

Trudniej o licencję dla prywatnego detektywa

skomentuj

Egzamin dla osób starających się o licencję detektywa będą musieli zdawać także policjanci oraz funkcjonariusze ABW. Wiedzę kandydatów sprawdzi Komendant Główny Policji.

Publikacja: 9 października 2009, 03:00 Aktualizacja: 9 października 2009, 18:13

Treść zablokowana

Aby przeczytać całość artykułu, musisz się zalogować. Jeśli posiadasz już login i hasło, wprowadź je. Jeśli nie, zapraszamy do bezpłatnej aktywacji konta.

Rejestracja jest darmowa!

Dostęp do treści w serwisie jest całkowicie bezpłatny. Wystarczy się zalogować. Jeśli jeszcze nie posiadasz konta, zapraszamy do jego stworzenia. Zajmie to nie więcej niż kilka minut.

Logowanie

Rejestracja › ‹ Logowanie › ‹ Zmiana hasła › ‹ Resetowanie hasła › ‹ Usuwanie konta

Rejestracja

Administratorem danych osobowych w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz.U. z 2002 roku, nr 101, poz. 926 z późn. zm.) jest INFOR Biznes Sp. z o.o. z siedzibą ul. Okopowa 58/72,01-042 Warszawa i INFOR PL SA z siedzibą ul. Okopowa 58/72,01-042 Warszawa. Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez INFOR Biznes Sp. z o.o. i INFOR PL S.A., w celu świadczenia usług, w celu archiwizacji, a także sprzedaży produktów i usług oferowanych przez spółki Grupy INFOR PL oraz dla potrzeb działań marketingowych podejmowanych przez spółki z Grupy INFOR PL w tym przez INFOR Biznes Sp. z o.o. lub INFOR PL SA, samodzielnie lub we współpracy z innymi podmiotami. Dane osobowe mogą być udostępniane spółkom z Grupy INFOR PL, jak i podmiotom współpracującym lub uprawnionym organom. INFOR Biznes Sp. z o.o. jak i INFOR PL SA zapewniają realizację uprawnień wynikających z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz.U. z 2002 roku, nr 101, poz. 926 z późn. zm.), w szczególności umożliwiają ich poprawianie, jak i uzyskanie informacji odnośnie przetwarzania danych.









Komentarze: 10

  • 1: 123 z IP: 62.69.192.* (2009-10-09 09:27)

    Bandy korporacyjne w akcji. Może lepiej za egzamin płacić 164394 zł. Może ktoś wyliczy jakie jest uzasadnienie opłaty za ten egzamin 1643,94 gr.

  • 2: Wladek z IP: 212.244.74.* (2009-10-10 12:57)

    Nie mam zamiaru nikogo obrażać ale obecna ustawa i nowelizowana to nic innego jak bubel prawny służący jedynie do zarobienia pieniędzy przez wybraną grupę ludzi.Takiego egzaminu nie zdaje się za pierwszym razem. Pieniądze na egzamin są prawdopodobnie przekazywane dla członków komisji.Nie rozumiem dlaczego specjalista d/w z przestępczością kryminalną, czy gospodarczą o dużym stażu, ma zdawać egzamin przed najczęściej teoretykami.Wiem z góry ,że go nie zaliczy.Detektyw to prywatna firma i wystarczy, że jest dobry, może być ślepy trzy głuchy. Wiec nie rozumiem tych warunków.Detektyw to pięknie wychodzi w filmach a nie w rzeczywistości.Po prostu jest konkurentem i nie może być lepszy.

  • 3: poirytowany student prawa z IP: 217.173.192.* (2009-10-15 14:05)

    Ta opłata egzaminacyjna to jakaś farsa! Rozumiem, że można zrewidować umiejętności detektywów policyjnych, ale powinno się ich zwolnić z takiej opłaty, skoro już dostali licencję i służą bezpieczeństwu obywateli.

    Co do otrzymania takiej licencji przez osoby prywatne rónież uważam, że jest to za dużo, zwłaszcza, że średnia krajowa jest bardzo mocno zawyżana przez kadry menedżerskie, zarabiające nawet do 4000 zł.

    Do średniej krajowej nie wlicza się też osób pracujących na umowę-zlecenie i umowę o dzieło, a tak gross ludzi przecież zarabia. Widziałem już umowy takie, gdzie dostawało się 4 zł za godzinę na rękę i jest to ciągle norma. Panowie konstruujący tego typu akty są chyba nienormalni!

    Można do tego dojść przez kryterium połowy stawki miesięcznej, ale miesięcznego wynagrodzenia lub połowy sumy miesięcznego dochodu ze świadczeń, albo też jednego i drugiego. W tym momencie dostęp do LPD miałby każdy, kto by się kwalifikował i to rynek zdecydowałby, kto się do tej pracy nadaje i czy nie nastąpił przesyt kadr zawodowych.

    Kolejna sprawa to czy komisja egzaminacyjna, jej metody i treść samych egzaminów podlega jakieś kontroli. Przecież to kolejne puszczenie ludzi samopas i droga odpływu gotówki obywateli zarówno z ich kieszeni, jak i z Budżetu Państwa. A dziura rośnie.

    Nie rozumiem też koncepcji sprawdzania wiedzy detektywa z metod prowadzenia przez niego działalności gospodarczej. Od papierkowej roboty agencje mają księgowych, jeśli o to chodzi, a w ich metody działalności nikt nie powinien się wtrącać i ich w ten sposób uczyć. Dojdzie tutaj do kolejnej sytuacji, kiedy teoretyczna i praktyczna działalność ludzi z licencją będzie od siebie znacznie odbiegała. Egzamin na LPD stanie się kolejnym egzaminem na prawo jazdy.

    Nie popieram też zmian w kwestii braku kontroli z kryminalnej wiedzy teoretycznej na takim egzaminie. Prywatnymi detektywami zostaną wtedy pierwsi lepsi partacze i nieuki, jeśli tylko zapłacą za egzamin. Jeśli prawodawcy chcą już mieć porządek w licencji, to niech zrobią gradację LPD na 1 i 2 stopień, na drugim zrobią przygotowanie do pracy w środowisku zbrodni, pozostawią tam sprawnościówkę, żeby się nie okazało, że większość detektywów w Polsce zajmujących się zbrodniami kryminalnymi zniknie w tajemniczych okolicznościach i będzie w porządku.

    Jak oceniam tą ustawę? Jest obrócona przeciwko środowisku i społeczeństwu polskiemu. Sądzę, że to wystarczy.

  • 4: kosa z IP: 77.89.77.* (2009-10-16 09:27)

    Czy Pan Bogumił Z. posiada licencję detektywa, jeśli jest takim specjalistą w tej dziedzinie?

  • 5: ANONIM z IP: 195.205.228.* (2009-10-27 13:21)

    uczestniczylem na egzaminie zaliczylem pisemnie z 60 pytan odpowiedzialem na 46 to pozytywny wynik,na ustne takze odpiwiedzialem dla komisji to niewystarczylo BEZ UZASADNBIENIA PO PROSTU NIEZDALES I KONIEC,MOIM ZDANIEM TO MASZYNKA DO ROBIENIA PIENIEDZY KOLEJNA Z RESZTA PO LICENCJI PR OCH FIZ 2 ST KTORA MAM OD LAT4, PORABANY POLSKI SYSTEM---

  • 6: JUŻ DETEKTYW z IP: 81.219.208.* (2010-04-09 12:31)

    owszem również uważam że egzamin jest drogi, mnie udało się zdać za 1 razem, przy czym nie pracowałam w służbach i nie jestem prawnikiem, miałam w związku z tym bardzo dużo nauki ale udało się. Po egzaminie licencję trzeba odebrać, a za jej wydanie zapłacić. Ile? tyle samo co za egzamin. Więc w sumie koszt to około 3400zł (w zależności od wysokości średniej krajowej opłata jest zmienna ale to groszowe sprawy). To że było ciężko to mało, było strasznie, myślałam że mnie zjedzą żywcem, szczególnie Pani z MSW, nie wspominając o tym że wjechała na tematy zawarte w kodeksie spółek cywilnych czy ustawie o swobodzie działalności gospodarczej, czego zakres materiału nie obejmuje, ale cóż, jest egzaminatorem więc nie kłóciłam się o to. Po tym jak ochłonęłam mogę powiedzieć, że egzaminy centralne będę znacznie trudniejsze (jeśli to możliwe (jak zobaczyłam pytania ze zobowiązań to mało z krzesła nie spadłam)) i spieszcie się bo może w Waszej KW jeszcze zorganizują. Pozdrawiam

  • 7: A.T. z IP: 84.188.215.* (2010-04-20 14:15)

    Licencja ? w Polsce to farsa .
    nie dosc ze kosztuje fortune ! 50 procent minimalnej krajowej ...hm kto zarabia minimum 3400 Zl netto ??? nie przecietny czlowiek !!!
    a pozatym ja od 5 lat pracuje jako detektyw tyle ze w niemczech , zglaszam dzialanosc gospodarcza wpis DETEKTYW i pracuje .
    pisze raport dla klienta i wysylam rachunek , pracuje z wieloma agencjami i nikt sie o zadny egzamin nie pyta , policje tez nie, nie raz sie zdarzalo ze wscibscy sasiedzi dzwonili po policje bo muj samochod zadlugo stoi w jednym miejscu , policja przyjezdza sprawdza moje dane , ze jest rejestracja detektywa i nie ma zadnych problemow .
    wiec w polsce kolejny sposob na wyciaganie kasy od ludzi ,ktorzy mogli by dobrze pracowac ,bo co tu ukrywac praca nudna wymagajaca cierpliwosci ,jak trzeba siedziec w jednym miejscu 12 godzin .
    pozdrawiam
    detektyw, nie karany i z minimum srednim wyksztalceniem

  • 8: Detektyw z IP: 77.254.84.* (2011-07-07 08:24)

    Nigdzie na świecie nie wydaję się licencji w takiej formie jak w Polsce. Licencja w Anglii polega na udokumentowaniu swojej wiedzy i praktyki poprzez zaświadczenia , że już się pracowało w tym zawodzie i zna się na robocie. Osobiście uważam, że licencja w obecnej formie to absolutne nieporozumienie.
    Tak na prawdę wcale nie daje rękojmi profesjonalizmu jaki mają świadczyć detektywi.
    Broda nie czyni filozofem a licencja nie czyni detektywem. Jest to najzwyczajniej wymóg administracyjny. Długo by można na ten temat pisać tylko po co? Wszystkie te komentarze jak kulą w płot...

  • 9: jimmy z IP: 91.218.156.* (2011-07-14 02:08)

    witam,jestem zainteresowany licencja.jeśli można jakąś podpowiedz jak to wygląda na obecna chwile.z góry dziekuje

  • 10: TUZIN z IP: 78.28.23.* (2011-10-16 21:49)

    To co się działo na egzaminie wg. nowego systemu, zwłaszcza części ustnej to jedna zwykła farsa. Zgadzam się z opinią, że jest to maszynka do robienia pieniędzy. Pytanie tylko dla kogo ? Ludzie na co dzień zajmujący się poszukiwaniem różnego rodzaju przestępców oczywiście oblewali. Nie liczy się doświadczenie, tylko teoria. I to jaka teoria !? Jedno z przykładowych bardzo ważnych dla detektywa pytań/ oczywiście zdaniem komisji / to pojęcie aquaplaningu. Super. Tego typu pytań było całe mnóstwo.

Twój komentarz
Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut.

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!
Zapisz się na bezpłatny newsletter Gazety Prawnej

Sonda:

Czy nowa ustawa emerytalna powinna zachować przywileje dla rolników, górników i sędziów?

Wyszukaj w Encyklopedii

Galerie zdjęć

Twarze Biznesu

Zapisz się na bezpłatny newsletter