zaloguj się do e-DGP
statystyki

e-sądy: identyfikacja powoda nastąpi przez login

skomentuj

Aby zostało wszczęte elektroniczne postępowanie upominawcze, wystarczy wypełnić formularz pozwu na stronie internetowej e-sądu.

Publikacja: 16 czerwca 2008, 03:00 Aktualizacja: 16 czerwca 2008, 13:31

Treść zablokowana

Aby przeczytać całość artykułu, musisz się zalogować. Jeśli posiadasz już login i hasło, wprowadź je. Jeśli nie, zapraszamy do bezpłatnej aktywacji konta.

Rejestracja jest darmowa!

Dostęp do treści w serwisie jest całkowicie bezpłatny. Wystarczy się zalogować. Jeśli jeszcze nie posiadasz konta, zapraszamy do jego stworzenia. Zajmie to nie więcej niż kilka minut.

Logowanie

Rejestracja › ‹ Logowanie › ‹ Zmiana hasła › ‹ Resetowanie hasła › ‹ Usuwanie konta

Rejestracja

Administratorem danych osobowych w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz.U. z 2002 roku, nr 101, poz. 926 z późn. zm.) jest INFOR Biznes Sp. z o.o. z siedzibą ul. Okopowa 58/72,01-042 Warszawa i INFOR PL SA z siedzibą ul. Okopowa 58/72,01-042 Warszawa. Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez INFOR Biznes Sp. z o.o. i INFOR PL S.A., w celu świadczenia usług, w celu archiwizacji, a także sprzedaży produktów i usług oferowanych przez spółki Grupy INFOR PL oraz dla potrzeb działań marketingowych podejmowanych przez spółki z Grupy INFOR PL w tym przez INFOR Biznes Sp. z o.o. lub INFOR PL SA, samodzielnie lub we współpracy z innymi podmiotami. Dane osobowe mogą być udostępniane spółkom z Grupy INFOR PL, jak i podmiotom współpracującym lub uprawnionym organom. INFOR Biznes Sp. z o.o. jak i INFOR PL SA zapewniają realizację uprawnień wynikających z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz.U. z 2002 roku, nr 101, poz. 926 z późn. zm.), w szczególności umożliwiają ich poprawianie, jak i uzyskanie informacji odnośnie przetwarzania danych.









Komentarze: 7

  • 1: prawnik z IP: 83.18.70.* (2008-06-16 10:40)

    Ciekawe jak poradzimy sobie ze sprzeciwami i unijną zasadą o prawie pozwanego-konsumenta do rozpoznania sprawy prez Sąd jego właściwości?

  • 2: prawnik 2 z IP: 80.52.157.* (2008-06-16 11:11)

    bardzo dobrze że takie coś powstaje, tylko kiedy? Miało być już w tym roku...
    W każdym razie to potrzebna inicjatywa.

  • 3: mec. z IP: 80.52.157.* (2008-06-16 11:12)

    popieram, jest rzeczą śmieszną żeby w normalnym sądzie toczyły się sprawy o 9 zł za nieuiszczoną opłatę gminna od czegoś tam...

  • 4: leghorn z IP: 84.10.243.* (2008-06-16 21:02)

    Ja nadal nie rozumiem o co w tym wszystkim miałoby chodzić? Mamy wydawać nakazy zapłaty na podstawie oświadczenia powoda ze ma fakturę z której wynika że pozwany jest mu winien np 1000 zł. Bez sprawdzania czy to prawda? I doręczać je elektronicznie? Jak to elektronicznie? Na maila pozwanego? A skąd będziemy wiedzieć ze pozwany go odebrał? I że to w ogóle jest jego mail? Jak będzie sprawdzana tożsamość odbiorcy?. Czy pozwy będą podpisywane podpisem elektronicznym? A co będzie gdy powód nie zapłaci opłaty sądowej, czy zarządzenie o zwrocie też będzie "elektroniczne"? A zażalenie na to zarządzenie? A postanowienie o odrzuceniu pozwu ? Czy w składzie ekipy przygotowującej ten projekt jest ktoś kto kiedykolwiek zetknął się bezpośrednio z postępowaniem upominawczym?

  • 5: windykator z IP: 80.52.157.* (2008-06-17 08:50)

    myślę że doręczenie nakazu mogłoby być w formie papierowej. Poza tym zastrzeżeniem reszta projektu wydaje się być rozsądna. Przy nakazach i tak nikt nie sprawdza zasadności żądania, mimo że teoretycznie powinien, więc tu nic się nie zmieni. E-doręczenia na adres maila powoda - ok, czemu nie, na adres pozwanego już niekoniecznie, chyba że przed wydaniem nakazu e-mail pozwanego byłby jakoś weryfikowany.

  • 6: popieram z IP: 83.18.82.* (2008-06-17 09:21)

    leghorn czytaj tekst zez rozumieniem. Taki system funkcjonuje od lat w UK i doskonale się sprawdza. Więszośc nakazów w upominawczym uprawomacja się bez zaskarżenia i te właśnie odpadną znormalnego postępowania. Nakaz będzie doręczony w formie papierowej. Jeżeli ktoś złoży sprzeciw to dopiero sprawę będzie ropoznawął sąd własciwy na rozprawie. dopiero na tym etapie pojawią się dowody. Nie narusza to prawa żadnej ze stron a pozwoli oszczędzić naprawdę wiele pracy sędziom w wydziałach grodzkich z pracą ,która polega tylko na doręczaniu nakazów zapłaty, z których większość nie jest zaskarżana. A korzystac z tego będa przede wszytskim ci powodiwe, którzy skłądają pozwy masowo pkop, telekomunikacja zakąłdy energetyczne itp.

    Ciekawy tylko jak długo beda to znowu wprowadzać skoro po pół roku zamiast gotowego projektu ustawy są dopiero założenia.

  • 7: Andrzej z IP: 149.156.151.* (2008-06-17 13:29)

    Do takich pozwów należy wprowadzić obowiązek dołanczania, zaprzysiężonych pod groźbą odpowiedzialności karnej, zeznań osoby potwierdzających roszczenie. Dzisiaj jest tak, że wydaje się wyroki nakazowe przeciwko osobie która nie zawarła umowy lub nie otrzymała żadnego świadczenia a w papierach wszystko gra. Nie muszę dodawać, że w przypadku uprawomocnienia się wyroku nakazowego sytuacja pozwanego jest dość beznadziejna. W firmach w razie reklamacji nikt nic nie wie lub nie chce wiedzieć a jak już wie to zgadł Pan nic się nie da zrobić. Oczywiście nawet w przypadku wniesienia reklamacji na piśmie lepiej jest o niej zapmnieć w pozwie.

Twój komentarz
Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut.

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!
Zapisz się na bezpłatny newsletter Gazety Prawnej

Sonda:

Czy wręczyliście kiedykolwiek łapówkę lekarzowi?

Wyszukaj w Encyklopedii

Galerie zdjęć

Twarze Biznesu

Zapisz się na bezpłatny newsletter