statystyki

Adres nie jest niezbędny do zwrotu biletu

autor: Sławomir Wikariak25.06.2018, 07:44; Aktualizacja: 25.06.2018, 08:08
narciarz

– Skoro zwrot następuje z powodu tego, że usługa nie została wykonana, bo kolejka nie kursowała, to firma nie ma podstaw, aby żądać informacji, których przy sprzedaży biletu nie żądała – czyli danych adresowych niedoszłego pasażera – uważa Maciej Gawroński, partner zarządzający w kancelarii Gawroński & Partners s.k.a.źródło: ShutterStock

Po interwencji DGP turyści i narciarze nie muszą już podawać adresu zamieszkania, gdy chcą zwrócić bilety na Kasprowy Wierch.

Z problemem żądania zbyt szczegółowych danych osobowych przy reklamacji zgłosili się do DGP czytelnicy. Kupili oni skipassy na Kasprowy Wierch. Ostatniego dnia ich pobytu wyciąg nie działał z powodu zbyt silnego wiatru. W takich sytuacjach Polskie Koleje Linowe zwracają pieniądze. Gdy jednak czytelnicy poprosili o to pracownika kasy, ten zażądał podania adresu zamieszkania. Odmówili, uznając to za zbyt dużą ingerencję w prywatność. 

Po opublikowaniu artykułu otrzymaliśmy informację od PKL, że spółka zmieniła podejście i oddaje pieniądze za niewykorzystane z powodu złej pogody bilety bez konieczności podania adresu. Decyzję taką podjęła po ponownej analizie prawnej.


Pozostało jeszcze 72% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Polecane