Zawieszenie prawa jazdy za nie płacenie mandatów

autor: Łukasz Kuligowski21.02.2009, 03:00

Starosta zawiesi czasowo prawo jazdy kierowcy, który nie będzie płacił mandatów. Takie rozwiązanie ma usprawnić egzekucja kar.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:GP

Polecane

Reklama

Komentarze (19)

  • kuba(2009-03-02 22:00) Zgłoś naruszenie 00

    na kazdym kroku w naszym kraju utrudniaja nam zycie wymyslaja jakies dziwne kary dla kierowcow same ograniczenia kasuja ogromna kase za mandaty a nasze drogi to porazka jak nie zakorkowane to dziurawe,niech ktos pomysli logicznie nad tymi ustawami i zrobi z nimi porzadek bo to co sie u nas dzieje to jest doslownie szok

    Odpowiedz
  • Andrzej(2009-02-21 14:59) Zgłoś naruszenie 00

    Z tym zabieraniem prawa jazdy jest coś na rzeczy ale po zapłaceniu mandatu powinno się je od razu zwracać. Swoją drogą to powinna się pojawić jakaś sensowna definicja obszaru zabudowanego bo dzisiaj to często trzeba się dobrze napatrzeć aby zobaczyć jakieś zabudowania. Powinna być ustawowa definicja intensywności zabudowy bo w przeciwnym przypadku będzie tak jak na południu Polski gdzie połowa drogi przebiega przez obszary niby zabudowane. Do 4 zgadzam się w 100%.

    Odpowiedz
  • Kazio(2009-02-21 09:21) Zgłoś naruszenie 00

    Cóż, wraca totalitaryzm.

    Odpowiedz
  • Pamietacie co mówil Donald na wybory(2009-02-21 10:35) Zgłoś naruszenie 00

    jak Kaczyński wprowadzał ograniczenia na prędkość?

    Odpowiedz
  • obywatel(2009-02-21 09:41) Zgłoś naruszenie 00

    A zobaczcie sobie na naszych sąsiadów..Słowacja...np. jazda po pijanemu od razu płaci 1000euro a jeśli nie do do "ciupy" i musi odpracować a "prawko" zatrzymują na 5 lat...ale żeby u nas coś takiego wprowadzić...to władza musi robić doktoraty...bo to jest za mądre...

    Odpowiedz
  • Janeczek(2009-02-21 10:00) Zgłoś naruszenie 00

    Obywatelu, zpoznaj się przepisami cywilizownych krain np. Niemców Francuzów, Brytyjczyków. Tam nikt by się nie odważył taki pomysł oglaszać z odbieraniem praw jazdy za niezapłacony mandat. To tylko dzikusy w POlsce takie WAŁKI PROPAGANDOWE robić mogą. Nikt np. w Angi nie odważyłby się zmniejszać z 0,8 promila do 0,0. Dzikusy sami umieją się ośmieszyć.

    Odpowiedz
  • mietek(2009-02-22 08:52) Zgłoś naruszenie 00

    Bogaty zaplaci, a ja biedny jadąc maluchem wartości 1000 zł zapłacę 700 zł za prędkośc. Powinien byc sąd w każdym przypadku za i przeciw. Każdemu przysługuję prawo do obrony, a nie z automatu

    Odpowiedz
  • shaqu(2009-02-21 12:57) Zgłoś naruszenie 00

    W europie to zamiast budować drogi, połączenia kolejowe, budować metro to budują systemy foto-radarów, tworzą coraz to wyższe kary, wprowadzają coraz więcej znaków, których i tak normalni kierowcy nie zauważają. Prawo jazdy w europie jest coraz droższe, a sam kurs, pomimo wielu zmian i reform, ma niewiele wspólnego ze zwiększeniem bezpieczeństwa i umiejętności kierowców. Jak to jest płacimy coraz więcej i pomimo kolejnych zmian i reform jest coraz gorzej. To może te zmiany powinny pójść w odwrotnym kierunku? Po co w Polsce tak drogie kursy, po których i tak nie każdy zdaje za pierwszym razem, wielu musi wykupywać dodatkowe jazdy przed kolejnym egzaminem. Może powinniśmy zrezygnować z przymusowych kursów? Skoro każdy i tak zdaje po kilka razy zanim dostanie prawko? Może wystarczy pojeździć z ojcem specjalnie oznakowanym własnym samochodem, tyle ile każdy uważa. Zapłacić za egzamin (100-150zł nie więcej!) i zdać za pierwszym razem.

    Odpowiedz
  • imć zodameran(2009-02-21 14:39) Zgłoś naruszenie 00

    do shaqu: nie każdy ma z kim jeździć, a jeżeli ma, to ta osoba może nie mieć czasu, itp. Ale rzeczywiście - kurs to trochę przesada. Nastawienie instruktora zmierza w tym kierunku, żeby nauczyć zdawać egzamin, nie jeździć. Chodzi o kasę - do dobrego instruktora (czytaj: mogącego pochwalić się znaczną zdawalnością) przyjdzie więcej kursantów, a to oznacza więcej kasy. Mniejsza o bezpieczeństwo na drodze. W Przemyślu na kursie w 1999 r. widywałem młodzieniaszków, którzy na egzamin przyjeżdżali sami samochodem. Nie kryli się z tym. Nikt nie reagował.

    Odpowiedz
  • Kamil(2009-02-21 21:08) Zgłoś naruszenie 00

    Zwiększanie kar za wykroczenia drogowe,to nie sposób na poprawę bezpieczeństwa,tylko sposób na zatkanie dziury budżetowej!Przykład:Podwyższono karę do 200zł za niewłączenie świateł w dzień,a przecież już rozważane było zniesienie obowiązku używania w dzień świateł mijania.Takich przykładów można wiele mnożyć!

    Odpowiedz
  • pan(2009-02-28 20:44) Zgłoś naruszenie 00

    zwlnić policje całą a pieniądze na budowe autostrat to porzytek dla kraju ohrona pilnuje mienia porządku policja jest zbędna wojsko zawodowe policje na bruk jak prywatyzacja to rząd terz prywatny tak musi być koniec dziadostwa na bruk państwową policje spokojnie będzie morzna w tedy jeżdzić niemiecki rząd powinien zarządzać całą polską w tedy bieda zniknie wszystko co państwowe łamie zasady prywatyzacji nikt nielubi policji na drodze wszędzie zawsze jest po wypadku niezapobiega lecz zwiększa wypadki a sama jeżdzi po pijaku wybory przeprowadzić i na bruk pieniądze nasze podatników na autostrady drogi krajowe

    Odpowiedz
  • m35(2009-02-21 22:12) Zgłoś naruszenie 00

    a ja myślę, że ten pomysł padnie w TK jako niekonstytucyjny. Ustawodawca stworzył nowy twór naruszenia przepisów ustawy, który nie jest przestępstwem, ani wykroczeniem. Chce za to nakładać tzw. kary administracyjne. Pomysł z nakładaniem kary na właściciela, jak kierowca wyjechał za granicę jest naprawdę niezły. Kolejny twór naszego Sejmu, który padnie z powodu niekonstytucyjności.

    Odpowiedz
  • EMERYT(2009-02-21 22:32) Zgłoś naruszenie 00

    CZY TEN RZĄD ZWARIOWAŁ,CZY NAS CHCĄ ZWARIOWAĆ, NIEUSTANNIE KOMBINUJĄ JAK KOŃ POD GÓRĘ.TAKI DAJECIE LUDZIOM PRZYKŁAD ,ŻE WAS WE WSZYSTKIM CH CĄ NAŚLADOWAĆ,TYLE ŻE ZAPOMINAMY,ŻE PRAWO JEST DLA MALUCZKICH A NIE DLA RZĄDZĄCYCH.ABY ZDOBYC WIĘCEJ PIENIĘDZY ZAŁOŻCIE PROSTYTUTKOM LICZNIKI, TYLKO JE DOBRZE ZAPLOMBUJCIE. DAJCIE SAMI DOBRY PRZYKŁAD POLAKOM ,A NIE STRASZCIE ICH KARAMI.

    Odpowiedz
  • Kazio(2009-02-22 17:07) Zgłoś naruszenie 00

    Platfusy organizują nowy urząd z stołkami dla kolesi = nowe biuro rządowe ds nadzoru ruchu drogowego. Jakieś zajęcie owi fachowcy muszą dostać. Będą odbierać a potem oddawać, a w między czasie: gazetka, posurfuje się i dzionek zleci. Panie Palikot ! na ten temat nie chlapnął by pan coś?

    Odpowiedz
  • ks. Robak(2009-02-22 17:49) Zgłoś naruszenie 00

    Ten Pomysł to TOTALNA GŁUPOTA.
    Po 1-sze to padnie ze względu na niekonstytucyjność
    Po 2-gie co ma mandat - czyli wykroczenie drogowe do uprawnienia jakim jest prawo jazdy ? Zastanów się nad tą relacją ?.
    Po 3-cie to jeszcze w Wiśle dużo, dużo, dużo wody upłynie zanim stworzą jakieś "Centrum do Mandatów" ?

    Odpowiedz
  • kierowca(2009-02-22 21:32) Zgłoś naruszenie 00

    Chore panstwo i chore przepisy,ustawic co 1km radary i zwiekszyc szybkośc na NIBY autostradach.tak samo szkolenie kierowcówDz.UNr235 poz1701 to tylko wyciąganie pieniędzy i łatanie dziury budzetowej. Ciekawe kto bedzie prowadził za 2-5 lat.

    Odpowiedz
  • kieROWCA NIEniedzielny(2009-02-21 15:23) Zgłoś naruszenie 00

    WPROWADZIĆ WYSOKOŚĆ MANDATU UZALEŻNIONĄ OD ZAROBKÓW !!! ( z pita za poprzedni rok)

    Jaki odsetek kierowców to bezrobotni? Poza tym, jak nie zapłaci - to PAKA na kilka-kilkadziesiąt dni. Nauczą się raz dwa.

    500 zł dla takiego co zarobi 1500 to bardzo dużo, ale dla bambra w MLce co ma i 20k na miesiąc to pikuś !!! Jedynie punktów się jakoś bali (wystarczy popatrzeć na Uwaga pirat. prawie nikt z wypasionej fury nie licytuje się o wysokość mandatu a o ilość punktów).

    Poza tym najpierw DROGI z porządnego zdarzenia i oznakowania a dopiero potem fotoradary i kary dla kierowców.
    Ale w Polsce zawsze za mordę ludzi się bierze.
    Zamiast iść w stronę sprawdzonych metod (Niemcy, Finlandia) top wymyślają i mamy największą ilość bezsensownie ustawionych fotoradarów i patrole drogówki dalej pochowane po krzakach.

    Co do pijanych za kierownicą - nie ma zmiłuj się. To potencjalni zabójcy - przy spowodowaniu wypadków śmiertelnych wprowadzić odpowiedzialność jak za zabójstwo (od 8 lat wzwyż) i się nauczą

    Odpowiedz
  • ja(2009-02-23 20:51) Zgłoś naruszenie 00

    "Nieplacenie". Redaktorzy do szkółki.

    Odpowiedz
  • S-w(2009-02-21 19:12) Zgłoś naruszenie 00

    Popieram: 8.
    Karać pijaków.
    Zawieszenie prawa jazdy to taki polski wybryk w Europie. Nie ma się co dziwić; polscy ustawodawcy.Pożal się Boże.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Polecane