statystyki

Ochrona znaków towarowych: Cola-Colę również się pisze

autor: Patryk Słowik11.12.2017, 10:00; Aktualizacja: 11.12.2017, 10:04
Amerykańska spółka zgłosiła sprzeciw do rejestracji Syryjczyków

Amerykańska spółka zgłosiła sprzeciw do rejestracji Syryjczykówźródło: Bloomberg
autor zdjęcia: Scott Eells

Producent najpopularniejszego napoju na świecie może kwestionować rejestrację oznaczenia ze względu na podobieństwo do powszechnie kojarzonego charakteru pisma. Wynika tak z wyroku Sądu Unii Europejskiej.

Reklama


Sprawa ciągnie się od 2010 r. Syryjska spółka Mitico złożyła w Urzędzie UE ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) zgłoszenie unijnego znaku towarowego dla napojów i produktów żywnościowych. Chodziło o napis „Master”. Rzecz w tym, że był on graficznie zaprezentowany przy pomocy pisma bliźniaczo podobnego do tego, którego używa Coca-Cola (i ma zarejestrowane odpowiadające temu znaki towarowe). Mitico do tego prowadziło witrynę internetową mastercola.com.

Amerykańska spółka zgłosiła sprzeciw do rejestracji Syryjczyków. EUIPO go jednak oddalił, uznając, że kolidujące oznaczenia nie są podobne. Nie zachodzi więc prawdopodobieństwo wprowadzenia w błąd konsumentów.


Pozostało jeszcze 63% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

SzukajDodaj kancelarię

Polecane

Reklama