statystyki

Jak ująć odprawę emerytalną

autor: Elżbieta Gaździk26.06.2017, 11:58; Aktualizacja: 26.06.2017, 12:07
emeryt, podatki, dokumenty

emeryt, podatki, dokumentyźródło: ShutterStock

W czerwcu br. samorządowa jednostka budżetowa wypłaciła pracownikowi odprawę emerytalną w związku z jego przejściem na emeryturę. Jak powinna przebiegać ewidencja księgowa wypłaconej odprawy emerytalnej? Do jakiego paragrafu klasyfikacji budżetowej zaliczyć wydatek poniesiony z tego tytułu?

Reklama


Zgodnie z art. 38 ust. 3 ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. z 2016 r. poz. 902 ze zm.), pracownikowi w związku z przejściem na emeryturę lub rentę z tytułu niezdolności do pracy przysługuje jednorazowa odprawa w wysokości:

a) dwumiesięcznego wynagrodzenia – po 10 latach pracy,


Pozostało jeszcze 74% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

SzukajDodaj kancelarię

Polecane

Reklama