statystyki

Znak towarowy musi mieć renomę w momencie pojawienia się produktu konkurencyjnego

autor: Michał Culepa15.03.2017, 07:20; Aktualizacja: 15.03.2017, 08:25
Symbol znaku towarowego

Istotną kwestią okazała się bowiem sprawa renomy znakuźródło: ShutterStock

Jeżeli producent wprowadza na rynek towar oznaczony identycznie, jak markowy produkt firmy z innej branży, odpowiada za naruszenie praw ochronnych znaku towarowego tylko wtedy, gdy ów wcześniejszy produkt zyskał już renomę na rynku – stwierdził Sąd Najwyższy.

Reklama


Sprawę o naruszenie praw do znaku towarowego oraz o czyny nieuczciwej konkurencji wytoczyła spółka Gino Rossi – producent obuwia i właściciel znaku towarowego o tej samej nazwie – przeciwko firmie należącej do Marcina L. Pod taką samą marką zajmowała się ona produkcją i dystrybucją zegarków. Oba przedsiębiorstwa dysponowały zarejestrowanymi znakami towarowymi „Gino Rossi”, różniącymi się jedynie wizualizacją napisu, krojem czcionki itp. Co ciekawe, obydwie firmy zarejestrowały skutecznie swoje znaki towarowe – pierwsza na oznaczenie obuwia, druga – zegarków.

Producent butów zażądał od producenta czasomierzy zaniechania posługiwania się marką „Gino Rossi”, wycofania z obrotu produktów, opakowań i innych materiałów promocyjnych zawierających sporne oznaczenie oraz opublikowania ogłoszenia o zaprzestaniu bezprawnego posługiwania się marką „Gino Rossi” w jednym z ogólnopolskich dzienników, na swój koszt.


Pozostało jeszcze 58% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam już kod SMS
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

SzukajDodaj kancelarię

Polecane

Reklama